خلأهای حوزه سلامت در گزارش ۱۰۰ روزه وزارت بهداشت و درمان

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خلأهای حوزه سلامت را در گزارش ۱۰۰ روزه وزارت بهداشت و درمان را تشریح کرد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه در حوزه سلامت اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این بخش وجود دارد، مشکلات مالی بیمارستان ها است که هنوز درمان نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات مالی بیمارستان ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیمی از هزینه های بیمارستان ها از اعتبارات و منابع دولتی تامین می گردد و مابقی نیز سهم خود هزینه های بیمارستان ها است.
 
رستمیان در ادامه موضوع یکسان سازی تعرفه های درمانی را نیز یکی از خلأهای کنونی در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعرفه های درمانی هر سال افزایش پیدا می کند و این افزایش ۱۵ درصدی است که با توجه به سایر هزینه های موجود، مشکلاتی را در سیستم سلامت ایجاد می کند.
 
وی همچنین یکی دیگر از خلأهای حوزه بهداشت و درمان را به مشکل کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی با کمبود نیروی انسانی مواجه می باشند و بعضی از مراکز درمانی نیز به سبب کمبود اعتبار نمی توانند نیرو جذب کنند ضمن اینکه بسیاری از بیمارستان ها نیز فرسوده می باشند و با توجه به گرانی هزینه ها نمی توان امکانات آن ها را فراهم کرد.
 
این نماینده مجلس درپاسخ به این سوال که آیا خدمات درمانی نیز در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده یا نه، گفت: البته این امر غیرقابل انکار است که علی رغم مشکلات مالی موجود در بیمارستان ها، خدماتی که توسط کادر درمان ارائه می گردد کاهش پیدا نکرده است و طبق اعلام وزارت بهداشت میزان خدمات رسانی در بیمارستان های با رشد ۲۰ درصدی روبرو بوده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.