خلا استفاده از الیاف نانو در صنعت نساجی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بنگاه های تولیدی منسوجات می توانند با استفاده از الیاف نانو در محصولات تولیدی،‌بهره وری را تا ۳برابر افزایش دهند.

شهرام معینی تنها تولید کننده الیاف نانو در کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: الیاف نانو به عنوان دست آوردی جدید در صنعت نساجی و صرف ۵ سال تحقیق دراین راستا و ۲ سال سابقه کار صنعتی در حال حاضر روزانه ۱۰۰ کیلوگرم تولید دارد که پتانسیل تولید ۱۰ تن را نیز در روز دارد اما به دلیل عدم آگاهی مردم و تولید کنندگان و کمبود تقاضاف به این میزان تولید رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به عمر کوتاه این صنعت نوین در کشور چشم انداز خوبی از لحاظ صادرات به وجود آمده به گونه ای که تا به حال به کشورهای آفریقایی و هم اکنون زمینه هایی برای صادرات به کشور ترکیه نیز در برنامه های این بنگاه تولیدی وجود دارد.

این تولید کننده الیاف نانو تصریح کرد: با توجه به رتبه ۸ در زمینه فناوری نانو در دنیا باید به سمت صنعتی شدن این علم قدم برداریم و زیرساخت های صنعت نساجی در زمینه الیاف نانو را بهبود بخشیم.

معینی اظهار داشت: این محصول جدید به تبلیغ و شناخت بیشتر به تولید کنندگان و مردم نیازمند است که با توجه به هزینه بالا تبلیغات این امکان برای واحد تولیدی ما وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت تکنولوژی نانو برای صنعت نساجی تمام تولید کنندگان منسوجات می توانند با بهره گیری از آن، بهره وری و کارایی محصولات خود را تا ۳ برابر افزایش دهند و در نهایت سلامتی را به جامعه هدیه کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.