خلق حماسه اقتصادی نیازمند عزم تیم اقتصادی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: کابینه دولت یازدهم با وجود مدیران اجرایی در سطوح بالا و نیروهای با تجربه‌، تیم اقتصادی هماهنگی در جهت برنامه‌ریزی خلق حماسه اقتصادی شکل داده است.

“محمدرضا راه‌چمنی” در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به شعار سال۹۲ مدنظر رهبر معظم انقلاب، گفت: حماسه سیاسی  با حضور بیش از ۷۵ درصدی مردم پای صندوق‌های رای محقق شد که در مقایسه با انتخابات دیگر کشورها رقم قابل توجهی بود.

وی با بیان اینکه مردم در نیم سال دوم کشور منتظر آغاز  حماسه اقتصادی می باشند، اضافه کرد: کابینه دولت یازدهم با وجود مدیران اجرایی در سطوح بالا و نیروهای با تجربه‌،  تیم اقتصادی هماهنگی در جهت برنامه‌ریزی خلق حماسه اقتصادی شکل داده است.

راه چمنی با اشاره به حجم نقدینگی موجود در کشور، تصریح کرد: افزایش حجم نقدینگی ضمن ایجاد تورم، قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد، بنابراین سیاست اقتصادی دولت باید تخصیص نقدینگی به بخش تولید و سرمایه‌گذاری باشد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه تدبیر دولت یازدهم این است که مشکلات اقتصادی را تا صد روز بهبود بخشد، ادامه داد: سیاست‌های اتخاذ شده از سوی  بانک مرکزی مبنی بر توجه به بخش تولید، پیشگیری از تعطیل نشدن کارگاه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال، برنامه‌هایی است که در جهت حفظ درآمد سرانه ملی، همچنین افزایش قدرت خرید مردم تدوین شده‌است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی دولت یازدهم با دولت سابق متفاوت است، اضافه کرد: دولت جدید با ادبیات خاص خود، سیاست تعامل با جهان را حفظ کرده که این مهم، عزت‌مندی و مصالح ملی برای کشور بوجود می‌آورد.

راه چمنی با اشاره به بازتاب سیاست‌های خارجی دولت جدید در سطح بین‌المللی، اظهار داشت: این سیاست‌ها، عرصه‌ اقتصادی را هم تحت تاثیر قرار داده و سبب از بین رفتن حباب‌های قیمت طلا، دلار و سکه شده و این نتیجه به کارگیری سیاست‌های درست است.

 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان با بیان اینکه چشم انداز خوبی در جهت حماسه اقتصادی پدیدار شده است، خاطر نشان کرد: فضای سیاسی کشور، فضای همدلی، امید و نشاط،  همراه با وحدت و همبستگی است که انتظار می‌رود، حماسه مد نظر رهبری تا پایان سال شکل واقعی به خود بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.