خوابتان را منظم کنید!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

برای افزایش بازده در امور روزانه نیاز به انرژی کافی دارید. وقت بندی صحیح برای استراحت به ذخیره انرژی در انسان کمک می نماید. ا

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ کاملا واضح است که بیش از حد خوابیدن، سبب اتلاف وقت شده و کمبود وقت نیز سبب بی فایدگی و ناتوانی در انجام وظایف و مسئولیتهای روزانه می گردد.

اگرچه برای اشخاص بالغ حداقل ۸ ساعت خواب در روز پیشنهاد می گردد، اما وقت دقیقی که صبح از خواب بلند می شوید، تعیین نماینده سیکل استراحت شماست. اگر استراحت خود را در سیکل های صحیح تنظیم نمایید، انرژی بیشتری کسب نموده و در طول روز کمتر دچار خستگی می شوید.

سعی کنید اولا بین شش تا هفت ساعت در شبانه روز حتما بخوابید، دانشمندان معتقدند این میزان خواب پاسخگوی نیاز فیزیولوژیک شماست. خواب بیش تر از یک ساعت در نیمروز (بعدازظهر) را اصلا توصیه نمی کنند و معتقدند خواب بیش از حد نه تنها به بازیابی انرژی از دست رفته ی شما کمک چندانی نمی کند، بلکه سبب خستگی بیش تر شما می شود.

برای داشتن خواب منظم به نکات زیر توجه کنید:

روشی مناسب و عملی برای بیدار شدن خود پیدا نموده و هر روز از آن استفاده نمایید

بر روی انگیزه های خود و انضباط شخصی متمرکز شده، آنها را تقویت نمایید.

نکته: شما باید برای خود برنامه ای داشته و آن را به طور دقیق اجرا نمایید. انجام این کار در ابتدا مشکل است زیرا ممکن است سیستم خوابتان آسیب دیده باشد. یک نمونه ساده آن این است که اگر امروز صبح بیش از حد خوابیده باشید، سریع خوابیدن در شب برایتان مشکل خواهد بود. /ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.