خواص یک فنجان چای سفید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 خواص یک فنجان چای سفید

هر چند تاکنون مطالب بسیاری درباره خواص چای بابونه، چای سیاه و چای سبز برای سلامتی خوانده و شنیده‌اید اما ممکن است در مورد خواص مفید چای سفید اطلاعات زیادی نداشته باشید.

چای سفید که اخیرا در غرب به ویژه در آمریکای شمالی مصرف آن شایع شده درواقع کاملا سفید رنگ نیست بلکه مایعی به رنگ زرد بسیار کم رنگ است و گیاه آن برگ‌های بلند و نوک‌داری دارد. همچنین گفته می‌شود چای سفید گرانقیمت‌ترین نوع چای در جهان است.

اوایل بهار بهترین موقع برای پرورش گیاه چای سفید است. این نوشیدنی طعم میوه‌ای مطلوب و عطر خاص خود را دارد، محتوای کافئین آن اندک است و در عین حال سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است.گیاه چای سفید ظاهرا بومی منطقه «فی جو آن» در چین است.

به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر چای سفید به بازار بین‌المللی راه پیدا کرده و پرورش آن بویژه در کشورهای هند و سریلانکا افزایش یافته است.این چای گیاهی از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و در کاهش فشار خون و کلسترول نیز موثر است.

همچنین آزمایشات جدید روی خواص چای سفید نشان داده است که این نوشیدنی برای حفاظت از قلب و تقویت استخوان‌ها مفید است، پوست را تمیز و شفاف می‌کند و مصرف آن همچنین زمان بروز علائم پیری را به تعویق می‌اندازد.

منبع:ایسنا

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر دوشنبه ۲۷ شهریور   مشاهده : ۷   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – خواص خوراکیها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.