خودداری پوتین از شرکت در نشست گروه ۸

فارس: یک مقام آگاه در کاخ سفید اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا به وی اطلاع داد که در نشست سران کشورهای عضو گروه «۸ کشور بزرگ صنعتی جهان» که در کمپ دیوید برگزار خواهد شد شرکت نمی‌کند و بجای او “دمیتری میدویدیف” نخست وزیر روسیه بعنوان نماینده این کشور در این اجلاس حضور خواهد داشت.

به گفته این منبع خبری، اوباما و پوتین در حاشیه نشست سران گروه بیست که ۱۹-۱۸ ماه ژوئن در مکزیک برگزار می شود، با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

بر اساس این اطلاعات، پوتین در گفت‌وگو با اوباما با یادآوری ضرورت پایان دادن به اقدامات مربوط به تشکیل کابینه وزرای جدید دولت روسیه، متاسفانه نمی‌تواند در نشست سران گروه ۸ در کمپ دیوید (۱۹-۱۸ ماه مه) شرکت کند و به همین دلیل میدویدیف در این نشست حضور خواهد داشت.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در این مذاکرات تلفنی رسمیت پیدا کردن ریاست‌جمهوری پوتین را به وی تبریک گفت.

رهبران دو کشور در این مذاکرات همچنین به بررسی دورنمای توسعه روابط روسیه و آمریکا و ادامه تماسهای دوجانبه در بالاترین سطح پرداختند.

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه (۷ ماه مه) با ادای سوگند رسما به سمت ریاست‌جمهوری رسید و بلافاصله دمیتری میدویدیف را بعنوان نامزد مورد نظر خود برای پست نخست وزیری روسیه به دومای روسیه معرفی کرد. پارلمان سفلی روسیه روز سه شنبه در نشستی فوق العاده این مسئله را بررسی کرده و در نهایت با ۲۹۹ رای مثبت در برابر ۱۴۴ رای منفی از نامزدی میدویدیف برای سمت ریاست کابینه وزرای دولت فدراسیون روسیه حمایت کرد.

فراکسیون حزب کمونیست روسیه و حزب «روسیه عادل» با این مسئله مخالفت کردند. البته آراء نمایندگان حزب «روسیه واحد» و حزب لیبرال دموکرات روسیه برای تایید نامزدی میدویدیف کافی بود.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.