خودروسازان پاسخ این سوالهای مردم را نمی دهند

۲۳فروردین۱۳،

تعداد بسیاری از مشتریان، در کامنتهایی که در خبرآنلاین انتشار یافت از رفتارغیر مسئولانه خودروسازان شکایت کردند. از جمله شکایتها، انتقاد به تحویل دیرهنگام خودرو و نیزافزایش قیمت برای مشتریانی بود که چندماه ودیعه سپرده بودند.
به نمونه هایی از مشکلات شهروندان توجه کنید:
اینجانب در تاریخ ۹۱/۰۸/۹ از طریق اینترنت اقدام به پیش خرید یک دستگاه پارس معمولی دو گانه سوز تحویل بهمن ماه کردم و مبلغ ۱۲۰۴۶۰۰۰۰ ریال پرداخت کردم ردیف قراردادم ۶۹۱۰۸۵۳ می باشد در تاریخ ۹۱/۰۹/۱۱ مبلغ ۷۲۲۸۰۰۰۰ ریال برای مرحله بعدی و در نهایت در ۹۱/۱۰/۱۸ دعوتنامه صادر و در تاریخ ۹۱/۱۰/۲۹ مبلغ ۴۸۱۸۴۰۰۰ ریال پرداخت کردم . خودرو در تاریخ ۹۱/۱۲/۱۵ فاکتور شد پس از یک هفته به نمایندگی مراجعه و در پاسخ به من گفتند ماشین در خراسان است برو انجا بگیر شرکت با پیمانکار به مشکل خورده و اگر ۹۲ گرفتی مدارک را بیاور ما بفرستیم ایرانخودرو تا مدل ۹۲ بزنند . ۹۲/۰۱/۱۸ از نمایندگی با من تماس گرفتند برای تحویل ماشین میگن مدل ۹۲ نمی خورد تکلیف من چیه که به خاطر مشکل شرکت ماشین مدلش ۹۱ ؟

لطفا در مورد تکلیف پیشفروشهای آبان ماه خودرو که تحویلی اسفند ماه بوده اند پیگیری نمایید. ایرانخودرو مرتب پیامک میزند که تا ۲۰ فروردین باید مبلغ را بپردازید، و حال آنکه اساسا دعوتنامه ها بر پایه قیمت گذاری تجاری است که توسط رییس مجلس و شورای رقابت رد شده است. ما این وسط بلا تکلیفیم که چه کنیم.

با اینکه نامه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در مورد لغو مصوبه افزایش قیمت تجاری خودرو در رسانه ها انتشار یافته ولی شرکت ایران خودرو توجهی نمی کند و روی قیمت هایی که یک طرفه اعلام شده پافشاری می کند. چرا؟


در مورد پیش فروشهای ایران خودرو در عید سعید غدیر تحویلی اسفند ماه ۹۱ دعوتنامه با نرخهای غیر قانونی صادر شده است. حال این سوال پیش می آید به فرض ابطال این نرخها آیا قانونا میتوان نرخهای استخراجی در فروردین ۹۲ را هم به ما اعمال نمود؟ طبیعتا قانون عطف بما سبق نمیشود و در نتیجه نمیتوان قیمتهای سال ۹۲ را به سال ۹۱ اعمال نمود. آیا شورای رقابت راهکاری برای حل این موضوع اندیشیده است؟نظر به مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت انتظار میرود مساعدت نموده و قانون موقتی (نرخ شهریور ۹۱ نرخ تورم بخشی) برای تحویلیهای اسفند ۹۱) اعمال شود.

لطفاًاز مسئول بازرگانی شرکت سایپاسوال بفرماییدکه در خصوص پیش فروش های خودرو قبل ۱۸آذرکه گفته میشود با قیمت های قبلی داده خواهد شد آیا این موضوع صحت دارد یا خیر ؟ضمناً بنده ۲۹تیر ۹۱پارس تندر اسپورت به مبلغ ۱۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال پیش خریدکردم با موعد تحویل اسفند ۹۱لطفاًبفرمایند این خودرو با چه قیمت نهایی و چه زمان تحویل اینجانب خواهد گردید.

خبرآنلاین با اعلام آمادگی برای انتشار یافتن جواب شرکتهای خودروساز، از مخاطبانی که مشکلات و سوالات مشابه دارند می خواهدمطالب خود را در قالب کامنت، ذیل این خبر منتشر کنند.

۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.