“خودروسازی” به سمت صادرات‌محوری حرکت کند/ سوددهی با افزایش قیمت میسر نمی‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نعمت‌زاده با تأکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تیراژ تولید و کیفیت آن و تعیین نمودن قیمت‌های رقابتی به طور حتم سود مناسبی عاید شرکت‌های خودروسازی می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نعمت‌زاده در بازدید از خطوط مختلف گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: می‌بایست بر روی تولید صادرات‌محور تمرکز کرد و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود در اقصی نقاط دنیا بیابیم.
وی با بیان اینکه مخالف سوددهی شرکت‌های خودروسازی نمی‌باشم، افزود: سوددهی در هیچ کجای دنیا با افزایش قیمت میسر نمی‌شود، بلکه با اتخاذ راه‌حل‌های مختلف‌ این امر صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی می‌بایست بدهی‌های خود را چه در حال و چه در قبل تسویه نمایند، افزود: با بکارگیری خلاقیت‌ها می‌توان از کمک‌های دولت و خزانه بانک مرکزی بی‌نیاز شد.

نعمت‌زاده با تأکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تیراژ تولید و کیفیت آن و تعیین نمودن قیمت‌های رقابتی به طور حتم سود مناسبی عاید شرکت‌های خودروسازی می‌شود.

وی همچنین گفت: خرید سهام شرکت‌های خودروسازی خارجی، استفاده از تجارب شرکت‌های خودروسازی دنیا، بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر و هوشمند، استفاده حداکثری از توان فنی و مهندسی روز دنیا می‌تواند برای خودروسازان حاشیه سود ایجاد کند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بهره‌گیری از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن می‌توان تعهدات خود را انجام داده و طرح‌های نیمه تمام را به پایان رسانید.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره شرکت‌های خودروسازی می‌بایست توان و انرژی خود را بالا ببرند، افزود: با نامه‌نگاری صرف نمی‌توان به بازارهای صادراتی رسید.

وی با بیان اینکه برای صادرکنندگان کالاهای مختلف تولیدی از جمله خودرو می‌بایست موانع صادراتی را برداشت، افزود: اگر در این خصوص مقررات صادراتی نیاز به اصلاح داشته باشد، می‌بایست آن را به جد و به موقع لغو کرد.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه دشمنان ما در صدد عقب‌ نگه‌ داشتن کشور ما می باشند، گفت: اگر به فکر پیشرفت صنعت کشورمان باشیم می‌بایست حتی با رقبایمان نیز در بحث تبادل دانش فنی، قیمت‌گذاری، انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تولیدات مشترک شرایط برد ـ برد در نظر بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هر گونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی و تایید دولت باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مباحث مختلفی که در کشور در خصوص میزان آلایندگی، مقرون به صرفه نبودن اقتصادی تولید خودرو، رقابت با خودروهای خارجی و سایر مباحث مطرح است، گفت: ما به طور جدی از این صنعت استراتژیک حمایت همه‌جانبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.