خودروساز موظف به عرضه محصولات خود است/ پرونده نمایندگی های متخلف به تعزیرات ارجاع داده شده است

خودروساز موظف به عرضه محصولات خود است/ پرونده نمایندگی های متخلف به تعزیرات ارجاع داده شده است

به گزارش دنیای خودرو به نقل ازممتازنیوز، جواد تقوی امروز در نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان عرضه محصولات خود را متوقف کرده اند تصریح کرد: عدم عرضه مناسب خودرو در نمایندگی ها تخلف محسوب می شود و اگر نمایندگی فروشی از عرضه خودرو خودداری کند تخلف محسوب می شود و برای آن پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بالغ بر ۴۰ پرونده از تخلف نمایندگی های فروش مبنی بر عدم عرضه خودرو با قیمت مصوب و گران فروشی تشکیل شده که به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: سامانه ۱۲۴ آمادگی این را دارد که شکایت های مردمی را در حوزه تخلفات نمایندگی های فروش دریافت کند و بازارسان ما در کمتر از نیم ساعت با مراجعه به نمایندگی به این تخلفات رسیدگی می کنند.

تقوی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که خود خودروسازان نیز با عدم عرضه محصولات خود در نمایندگی های فروش خواهان افزایش بیشتر قیمتی هستند افزود: طبق شروطی که سازمان حمایت برای اعمال قیمت های جدید گذاشته خودروسازان تا دوره زمانی مشخصی حق افزایش مجدد قیمت ندارند و موظف هستند که محصولات خود را به حد کافی به بازار ارایه دهند.

در پایان این نشست خبرنگاران عنوان کردند که هم اکنون در اکثر نمایندگی های فروش به غیر از تعداد محدودی از محصولات هیچ خودرویی به صورت نقدی و فوری با قیمت مصوب سازمان حمایت به فروش نمی رسد و تقوی در پاسخ اظهار داشت: این امر تخلف محسوب می شود و اگر مردم شکایتی در این خصوص دارند باید به ما اعلام کنند و بازرسان ما در حال پیگیری این موضوع هستند


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.