خودروهایی که به تازگی وارد منطقه آزاد اروند شدند + تصاویر

گردآوری توسط گروهخودرو ممتاز نیوز

منطقه آزاد اروند

حدود ۱۰ سال از تبدیل اروند به منطقه آزاد تجاری و صنعتی می‌گذرد. این منطقه ویژه تجاری از نظر وسعت با فضایی بالغ بر ۱۷۲۰۰ هکتار پس از منطقه آزاد قشم به عنوان دومین منطقه بزرگ آزاد تجاری ایران شناخته می‌شود. ساکنان منطقه آزاد اروند هم‌اکنون می‌توانند خودرو‌های سبک سواری مدل سال یا یک مدل پایین‌تر تا ۲۰‌هزار کیلومتر کارکرد را جهت تردد در فضایی با شعاع ۱۲۰ کیلومتر وارد کنند.

خودرو‌های آسیایی در قانون واردات این منطقه ملزم به پرداخت ۲۰ میلیون ریال عوارض هستند و خودرو‌های ساخت دیگر قاره‌ها مشمول عوارض ۴۰ میلیون ریالی می‌شوند. شرکت‌های فعال در زمینه واردات خودرو به این منطقه آزاد نیز پس از اخذ مجوز‌های لازم ملزم به احداث تاسیساتی با مساحت حداقل ۳۰۰۰ متر برای ایجاد نمایشگاه و ارائه خدمات پس از فروش اعم از تامین لوازم یدکی و تعمیرگاه هستند. هر فرد دارنده کارت بازرگانی این منطقه در سال مجاز به واردات ۵ دستگاه خودرو است و خودرو‌ها با ۲ پلاک سفید برای اشخاص و زرد برای استفاده عمومی تفکیک می‌شوند. صرف نظر از این محدودیت‌ها واردکنندگان هیچ محدودیتی در انتخاب برند یا نوع خودرو ندارند و به همین جهت اروند می‌تواند میزبان خاص‌ترین خودرو‌های جهان با قیمتی مشابه بازار‌ کشور‌های همسایه به خصوص امارات متحده عربی باشد.

پس از مناطق آزاد کیش و ارس، خودرو خاص و جدید شورولت کوروت استینگری راهش را به سمت اروند نیز باز کرد. کوروتی که در تصویر مشاهده می‌کنید پنجمین نمونه واردشده از هفتمین نسل این خودرو است. هیولای جدید کوروت که در این نسل با عنوان استینگری شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۴ به بازار‌های جهانی وارد شده است. این خودرو از پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 بهره می‌برد و حداکثر قدرتش به ۴۵۵ اسب بخار می‌رسد‌. این خودرو با ۲ نوع گیربکس ۶ و ۷ دنده اتوماتیک در بازار‌های جهانی موجود است که نمونه‌‌ وارد شده به اروند از نوع ۷ سرعته اتوماتیک است. استینگری قادر است تا در مدت ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعتش نیز به ۳۰۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو علی‌رغم بهره‌گیری از ۸ سیلندر تنها ۹٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و از جمله اصلی‌ترین رقبایش می‌توان به نیسان GTR‌،ا SRT وایپر و جگوار F-Type اشاره کرد. کوروت وارد شده به منطقه آزاد اروند از نوع کانورتیبل مجهز به سقف HarTop است که امکان باز‌کردن سقف فلزی تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. قیمت این کوروت خاص در منطقه آزاد اروند حدود ۳۵۰ میلیون‌تومان است در حالی که در بازار‌های جهانی با قیمت پایه حدود ۵۵ هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

شورولت کوروت استینگری

مزراتی گیبلی که به‌تازگی به صورت رسمی در کنار کواتروپورته با پلاک ملی نیز به خیابان‌های ایران راه پیدا کرده، ارزش خاصی در مناطق آزاد ایران دارد‌. اروند این روز‌ها میزبان سومین گیبلی وارد‌شده به مناطق آزاد کشور است‌. این خودرو از پیشرانه ۳ لیتری V6 مجهز به ۲ توربوشارژر بهره می‌برد و حداکثر قدرت آن به ۴۱۰ اسب بخار می‌رسد‌. گیربکس این خودرو ۲٫۱ تنی از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون فقط به ۴٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد‌‌. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۸۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی عدد ۱۰٫۴ لیتر را نشان می‌دهد‌. از جمله مهم‌ترین رقبای گیبلی در جهان می‌توان به ب‌ام‌و ۵۵۰‌، مرسدس بنز E500 و آئودی A6 اشاره کرد

مازراتی گیبلی

بنتلی کانتیننتال GT مجهز به یک موتور W شکل ۱۲ سیلندر ۶ لیتری است که با کمی تقویت، به ۶۲۶ اسب بخار نیرو می‌رسد و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین توانی، این سریع‌ترین کوپه تاریخ بنتلی است زیرا می‌تواند به سرعت ۳۳۱ کیلومتر در ساعت برای مدل کوپه و ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت در مدل کانورتیبل، برسد. مصرف سوخت این اشراف‌زاده در شهر ۲۲ لیتر و در بزرگراه ۱۰ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است.قیمت این خودرو در منطقه آزاد اروند ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده و در بازار جهانی با قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

بنتلی کانتیننتال

مرسدس بنز کلاس S به‌تنهایی خودرویی خاص به حساب می‌آید اما وقتی برچسب هیبریدی روی پیشانی این خودرو چسبانده شود، نگاه‌های بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند‌. مهمان جدید منطقه آزاد اروند نسخه هیبریدی از نسل ششم مرسدس بنز Sکلاس با اتاق W222 است.

پیشرانه ۳۴۸۹ سی‌سی بنزینی این خودرو توان تولید حداکثر قدرت ۳۰۶ اسب بخار دارد و موتور الکتریکی نیز ۲۷ اسب بخار دیگر به این مجموعه هیبریدی اضافه می‌کند‌. گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متری این خودرو نیز با کمک موتور الکتریکی ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دریافت می‌کند تا این مرسدس پاک که حدود ۲تن وزن دارد به ۶٫۸ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته باشد و مصرفش در سیکل ترکیبی به ۶٫۳ لیتر برسد. گیربکس این مدل همانند مدل‌های بنزینی از نوع ۷ سرعته ۷G-Tronic است و انتقال قدرت به محور عقب صورت می‌گیرد‌. مهم‌ترین رقیب این خودرو ب‌ام‌و اکتیوهیبرید ۷ است‌. مرسدس بنز S400 هیبرید در منطقه آزاد اروند حدود ۵۱۰ میلیون‌تومان قیمت دارد و در بازار‌های جهانی با قیمت پایه حدود ۱۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود‌. بر اساس خبر‌های رسیده همچنین تعدادی از این مدل جهت ورود رسمی به بازار کشور برای دریافت پلاک ملی هم‌اکنون در گمرک تهران قرار دارند

مرسدس بنز S400 HYBRID 2014


بانک اطلاعات خودرو
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.