خودروهای جدید جایگزین خودروهای قدیمی شوند

دبیر انجمن قطعه‌سازان خواستار شد:

خودروهای جدید جایگزین خودروهای قدیمی شوند

عصرخودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان در پاسخ به اینکه آیا صنعت خودرو ایران توان تبدیل تهدید کاهش تولید خودرو به فرصتی برای از رده‌ خارج کردن خودروهای قدیمی را دارد، اظهار کرد: از لحاظ نظری هر تهدیدی قابلیت تبدیل به فرصت را دارد که البته لازمه اصلی آن خواست و برنامه‌ریزی در جهت این کار است.

به نقل از ایسنا، ساسان قربانی  اظهار کرد: در شرایط فعلی ‌اولویت اول صنعت خودرو ایران تامین نقدینگی برای جلوگیری از کاهش و پس از آن رشد تیراژ تولید خودرو است که البته در کنار آن می‌توان محصولات جدیدتر و به‌روزتر را نیز جایگزین محصولات قدیمی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات نقدینگی و ارزی، قطعه‌سازان و خودروسازان را در شرایط حاد و بحرانی قرار داده است، خاطرنشان کرد: مطمئنا در این شرایط امکان حرکت به سمت تولید پلت‌فرم‌های جدید و به‌روز وجود ندارد. از آن گذشته برخی از خودروهای سواری در حال تولید نیز قدیمی بوده و پلت‌فرم آن‌ها مربوط به چند دهه پیش است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به‌ آنکه در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران امکان چندانی برای تمرکز بر طراحی و تولید پلت‌فرم‌ها و خودروهای جدید وجود ندارد، بهترین کار تمرکز بر رشد تولید خودروهای جدیدتر در حال تولید و جایگزینی آنها با خودروهای قدیمی است.

قربانی افزود: در صورت برنامه‌ریزی می‌توان در جهت کاهش تدریجی تولید خودروهای قدیمی و در مقابل آن رشد تولید خودروهای بالنسبه جدید و به‌روز اقدام کرد. به عنوان مثال رانا در ایران خودرو و تیبا در سایپا از جمله خودروهای به‌روز در حال تولید در ایران هستند که می‌توانند جایگزین خودروهای قدیمی شوند.

وی افزود: اولویت فعلی صنعت خودرو تامین نقدینگی و جلوگیری از افت بیشتر و افزایش تیراژ تولید است که در این روند می‌توان تیراژ تولید خودروهای قدیمی را کاهش و محصولات جدید را جایگزین آن‌ها کرد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی توانایی حرکت به سوی طراحی و تولید پلت‌فرم و خودروهای جدید را هم دارند، تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط صنعت خودرو می‌توان بازنشستگی خودروهای قدیمی، رشد تولید خودروهای جدید و طراحی پلت‌فرم جدید را به طور همزمان پیگیری کرد.

دوشنبه ۱۳ شهریور   ۹:۱۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.