خودروهای فاقد کپسول آتش نشانی جریمه شوند

فروردین ۱۴۰۳

به دنبال اجباری شدن نصب کپسول آتش نشانی برای خودروهای تولیدی تازه پیشنهاد شد:

به دنبال اجباری شدن نصب کپسول آتش نشانی برای خودروهای تولیدی تازه،معاون پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی پیشنهاد کرد که پلیس راهور، خودروهای تولید امسال که فاقد کپسول آتش نشانی اند را جریمه کند .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، محمود قدیری در واکنش به ابلاغ مصوبه شورای عالی استاندارد و موافقت هیئت دولت در خصوص نصب اجباری کپسول خاموش کننده دستی بر روی خودروها گفت: یقینا این مصوبه آرزوی چندین ساله سازمان آتش نشانی است که باید در دستور کار مراکز معاینه فنی خودروها قرار بگیرد.
 
وی در این باره ابراز داشت: متاسفانه در قبل شاهد این بودیم بسیاری از حوادثی که در پی وقوع حریق در خودروها رخ می‌داد، سبب مرگ یا واردشدن خسارات جبران‌ناپذیری به شهروندان می‌شد که نصب یک کپسول آتش نشانی در خودرو گاه می‌توانست از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند.
 
قدیری با بیان اینکه قطعا اگر خودروها مجهز به خاموش‌کننده باشند، ضریب امنیت جانی سرنشینان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این موضوع تنها مربوط به سرنشینان همان خودرو نمی‌شود، بلکه در صورت بروز اتفاق می‌توان از خاموش‌کننده نصب شده در دیگر خودروها نیز برای اطفای حریق استفاده کرد.
 
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران در ادامه چگونگی کار با کپسول های اطفای حریق را نیز امری مهم برشمرد و افزود: قطعا باید شهروندان و به ویژه رانندگان، نحوه کار با این کپسول ها را یاد بگیرند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را داشته باشند.
 
قدیری افزود: در همین راستا سازمان آتش نشانی پایتخت این آمادگی را دارد که نحوه کار با خاموش‌کننده ها را به شکل رایگان به متقاضیان آموزش دهند و برای این امر تنها لازم است اشخاص به ایستگاه های ۱۰۰ گانه آتش نشانی در نقاط مختلف پایتخت مراجعه کنند.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.