خودرویی الکتریکی مخصوص معلولین +عکس

“ایکوال” به صورت تک نفره ساخته شده است و حداکثر سرعت آن روی ۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، این خودروی تک نفره چیزی است که سال ها معلولین به دنبال آن بوده اند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  سال هاست انسان ها تنها برای افرادی که سالم هستند خودرو می سازند و همان خودروها را با دستکاری های خاصی تبدیل به خودروی معلولین می کنند اما هیچگاه به دنبال ساخت یک خودروی کامل برای این افراد نبوده اند.

یک گروه طراحی خودرو اروپایی به تازگی ابتکار جالبی به خرج داده است و یک خودروی الکتریکی برای افرادی طراحی کرده است که قدرت حرکتی ندارند و بدون استفاده از  ویلچر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند و البته از لذت رانندگی نیز به دور مانده اند.

“ایکوال” نام این خودروی جالب است که با استفاده از موتور باتری دار کار می کند و دارای طراحی ساده ولی خاصی است که تمامی امکانات را در محدوده کوچکی جمع کرده است. این کار کمک می کند تا فرد معلول به راحتی حودرو را تماما در اختیار داشته باشد.

از جمله مهم ترین ویژگی های این خودروی ساده وجود یک رمپ در انتهای آن است. درب عقب خودرو باز شده و اجازه می دهد تا فرد معلول با صندلی چرخ دار وارد خودرو شده و پشت فرمان بنشیند این بدین معنی است که دیگر نیاز نیست کسی او را بلند کرده و روی صندلی خودرو قرار دهد.

“ایکوال” به صورت تک نفره ساخته شده است و حداکثر سرعت آن روی ۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بدنه این خودرو از جنسی سبک است و تنها ۳۵۰ کیلو وزن دارد. به نظر می رسد این خودرو تا چند سال دیگر وارد بازار شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.