خودرو در اولویت نهم باقی می‌ماند؟

۱۹م دیماه ،

خودرو در اولویت نهم باقی می‌ماند؟

عصر خودرو – مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت در حالی از تخصیص ارز مبادله‌ای به وارد‌کنندگان خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی خبر داد که ظاهرا بانک مرکزی ضمن موافقت با پرداخت ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت ۹، در مورد تخصیص ارز یاد شده به خودروهای وارداتی با وزارت صنعت هم عقیده نیست.

به گزارش عصر خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ، مهدی غضنفری شنبه قبل از پرداخت ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت ۹ در آینده نزدیک خبر داد این در شرایطی است که کالاهایی که در این اولویت قرار دارند مشخصا کالاهای ساخته شده‌ای است که پیش از این از دریافت ارز مبادله‌ای محروم بودند. حال وزارت صنعت و معدن و تجارت به نقل از رییس سازمان توسعه تجارت فهرست کالاهای اولویت ۹ را برای دریافت ارز مبادله‌ای به بانک مرکزی اعلام کرده است. شنیده می‌شود که بانک مرکزی هر چند مشغول کار کارشناسی بر فهرست ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت ارز مبادله‌ای است، اما در مورد تخصیص این ارز برای واردات خودرو با وزارت صنعت اتفاق نظر ندارد.
بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حدود یک ماه پیش به سبب بعضی از مسائل ارزی ورود خودروهای خارجی را به دو دسته تقسیم کرد. خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی که هم‌اکنون ثبت سفارش آنها آزاد و در اولویت نهم قرار دارند و خودروهای وارداتی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که ثبت سفارش آنها متوقف و در اولویت دهم ارزی قرار گرفته اند.
حال وزارت صنعت و معدن و تجارت با ارسال فهرست اولویت نهم به بانک مرکزی، در تدارک تخصیص ارز مبادله‌ای به این گروه است این در شرایطی است که گروه دهم فعلا باید در انتظار پرداخت این ارز باشند.
اما روز قبل یک منبع موثق در بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما خروج خودرو از اولویت نهم برای پرداخت ارز مبادله‌ای را تایید و یا تکذیب نکرد، اما اظهار کرد که فهرست وزارت صنعت و معدن و تجارت که در آن کالاهای اولویت ۹ ذکر شده از سوی بانک مرکزی در حال بررسی است.
وی همچنین زمان تخصیص ارز به اولویت ۹ را نامعلوم خواند و تاکید کرد که در حال حاضر بانک مرکزی در حال فراهم کردن ساز و کار تامین ارز مبادله‌ای این اولویت کالایی است.

سه شنبه ۱۹ دى   ۹:۴۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.