خودرو و سوخت، مقصر اصلی آلودگی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودرو و سوخت، مقصر اصلی آلودگی

خودرو و سوخت، مقصر اصلی آلودگی

ممتازنیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عوامل مختلفی همچون فعالیت های خانگی، صنعت و حمل و نقل عمومی موجب آلودگی هوای تهران می شوند، اما به جرات می توان گفت مقصر اصلی این آلودگی خودرو و سوخت است.

به گزارش ممتازنیوز، معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم کنگ زنی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده های دانشگاه تهران اظهار داشت: این مرکز می تواند گام مهمی در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران باشد.
وی افزود: هر چه در زمینه نظارت بر استانداردهای منابعی که آلودگی هوا به همراه دارند دقیق ترو روزآمد تر باشیم ، در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها موفق تر خواهیم بود.
ابتکار اظهار داشت: برای داشتن هوایی پاک باید شاهد توسعه در بخش خودرو، استانداردهای بین المللی و پژوهش های کاربردی باشیم .
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: هرچه بیشتر کارهای پژوهشی انجام دهیم و نظارت را ارتقاء دهیم در بهبود کیفیت هوا کمک خواهیم کرد، همچنین توسعه در کشور پایدار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ابتکار با بیان اینکه امیدوارم این اقدام منجر به یک تحول جدی در بحث مدیریت سوخت و خودرو شود اظهار داشت: سازمان محیط زیست با این مرکز همکاری تنگاتنگی خواهد داشت، همچنین وزارت خانه های صنعت معدن تجارت و نفت نیز باید با این مرکز همکاری کنند، علاوه بر این همکاری های بین المللی وسیعی نیز با نهادهای خارجی خواهد داشت.
وی گفت: در راه اندازی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده های دانشگاه تهران متخصصانی از کشور اتریش نیز همکاری خواهند کرد، زیرا محیط زیست یک مساله محلی و ملی نیست بلکه یک موضوع جهانی است.
ابتکار افزود: مشکل آلودگی هوا در تهران یک مشکل جهانی محسوب می شود بنابراین توسعه همکاری های بین المللی در این مرکز از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی گفت: ایجاد چنین مرکزی یکی از آرزوهای پدر من مرحوم تقی ابتکار اولین رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعد از انقلاب بود و در این زمینه پژوهش های زیادی انجام داده بود که امیدوارم با ایجاد این مرکز روحش شاد شود.
مراسم کنگ زنی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت و آلاینده های دانشگاه تهران امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، ˈ فردریش اشتیفت ˈ سفیر اتریش و جمعی از فعالان عرصه سوخت و خودرو امروز – شنبه – در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برگزار شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.