خودرو چینی وارداتی؛ یک پله از “پراید” بالاتر می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در واکنش به واردات ۱۰ هزار خودرو چینی به تاکسیرانی کشور/

عضو کمیسیون صنایع و معادن در واکنش به واردات ۱۰ هزار خودرو چینی به بخش تاکسی رانی کشور گفت: براساس بررسی های انجام شده، مشخص شد این خودروها از لحاظ کیفیت تنها یک پله بالاتر از پراید قرار دارند، از این رو قطعا بعد از تعطیلات مجلس، این مسئله در کمیسیون مطرح خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید شریف حسینی، نماینده مردم خوزستان و اهواز با بیان اینکه خبر واردات ۱۰ هزار خودرو چینی به بخش تاکسی رانی کشور نگرانی های زیادی را در بخش صنعت خودروسازی و کارشناسان مربوطه ایجاد کرده است افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، برنامه های اجرایی ما باید در راستای حمایت از تولید داخل باشد.

وی ادامه داد: نگاه به این حوزه نباید شعارگونه باشد بلکه باید عملی شود تا از این طریق بتوانیم به اهداف چشم انداز افق ۲۰ ساله دست یابیم.

حسینی با بیان اینکه اقدام به انجام این مسائل تنها ضربه به تولید داخل می زند گفت: در کنار بحث واردات خودرو، بحث چینی بودن این خودروها مطرح است که بر طبق بررسی های اولیه انجام شده مشخص شد از لحاظ کیفیت تنها یک پله از پراید بالاتر است  و در واقع نسبت به تولیدات داخلی در سطح پایین تربی قرار دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خرید کالاهای داخلی اشاره کرد و افزود: لازم است تولید کننده با کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات خود به تداوم این مسئله کمک کند.

وی ادامه داد: از این رو هر دستگاه و یا هر سازمانی که به خدمات رسانی در بخش حمل و نقل نیاز دارد باید با تولید کننده داخلی هماهنگ کند و شرایطی برای خرید از تولید داخل فراهم کند.

نماینده مردم خوزستات و اهواز در خانه ملت با اشاره به اینکه اگر واردات خودروهای چینی جدی شود ارز زیادی از کشور خارج می شود تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم به جای آنکه ارز موجود که پشتوانه کشور است را با خرید خودروهای چینی هدر دهیم بهتر است برای اقداماتی هم چون ترخیص دارو و نیازهای اساسی کشور استفاده نماییم.

حسینی همچنین به ایجاد ارزش افزوده در کشور فروشنده با سرمایه داخلی ایران اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدام به جای اینکه از تولید داخل حمایت شود به آن ضربه نیز وارد می شود و نتیجه ای که از این مسئله حاصل می شود ایجاد اشتغال و ارزش افزوده با سرمایه ما در کشور فروشنده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قطعا این مسئله بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون مطرح خواهد شد افزود: در همین راستا، طی نامه ای به فراکسیون مدیریت شهری با توجه به اینکه یکی از سازمان های خریدار خودرو چینی مربوط به این سازمان است این مسئله را مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.