خوش بینی دربارهٔ قیمت مسکن سال۹۲

۲۶م اسفند ،

شواهد در بازار خرید و فروش مسکن حاکی از این خبر است که برای خریداران مسکن ارزانی نزدیک است!

به گزارش Consbank، شواهد در بازار خرید و فروش مسکن حاکی از این خبر است که «برای خریداران مسکن ارزانی نزدیک است!» شاید کاهش قیمت پیش‌بینی شده به معنای ارزانی واقعی نباشد اما حداقل تا اندازه‌ای قیمت‌های حبابی شکسته می‌شود.

عده‌ای از بنگاهداران مسکن در مناطق مختلف تهران اعلام کردند: در حال حاضر حجم معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی نزدیک به دو هفته‌ای است که به شدت کاهش پیدا کرده است چراکه تا دو هفته پیش معاملات مسکن مربوط به خرید و فروش از رونق نسبتا قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود اما به یکباره اکثر خریداران از بازار خرید خود را کنار کشیدند. این دسته از مشاوران املاک نتیجه «مذاکرات ۱+‌‌۵» را موثر بر این وضعیت عنوان می‌کنند.

یکسری از فعالان بازار مسکن تاکید می‌کنند به محض اتمام مذاکرات ۱+۵ و زمزمه کم رنگ شدن تحریم‌ها و گوش به گوش شدن این احتمال، سبب شد تا بسیاری از متقاضیان از خرید منصرف شوند و بازار مسکن را ترک کنند.

این دسته از متقاضیان با توجه به نقل قول‌ها ، خرید خود را به سال تازه موکول کرده اند. حتی این روزها دلالان در بازار مسکن «عصا به دست» راه می‌روند. یکی از بنگاهداران مسکن در شرق تهران در این باره گفت: با این تفاسیر همچنان فروشنده‌ها مقاومت از خود نشان می‌دهند و راضی به کاهش هرچند جزئی قیمت پیشنهادی فروش نشده‌اند.

این مشاور املاک تصریح می‌کند: قیمت فروش واحدهای مسکونی امسال حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود اگر بازار مسکن با بی‌میلی خریداران همچنان رو‌به‌رو بماند‌، امکان دارد اوایل سال آینده قیمت‌های پیشنهادی فروش نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد افت پیدا کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.