خیز فرانسوی ها برای تصاحب بازار ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خیز فرانسوی ها برای تصاحب بازار ایران

خیز فرانسوی ها برای تصاحب بازار ایران

ممتازنیوز: رویترز طی گزارشی نوشت، خودروسازان فرانسوی با اعزام مدیران خود به همایش خودروی ایران در تلاشند تا از فرصت ۶ ماهه کاهش تحریم‌ها از رقبای خود برای تصاحب بازار ایران پیشی بگیرند.

به گزارش ممتازنیوز، شرکت‌های پژو و رنو در میان شرکت‌های غربی‌ که در حال اعزام مدیران خود به ایران برای شرکت در همایش خودرو که روز شنبه افتتاح می‌شود، هستند تا پس از کاهش تحریم‌ها، از دیگر شرکت‌ها در رقابت برای تصاحب بازار ایران سبقت بگیرند.
این خودروسازان فرانسوی برای ازسرگیری فروش خودرو در ایران و استفاده از ۶ ماه کاهش تحریم‌های تجاری علیه ایران خیز برداشته‌اند تا موقعیت بازار خود را پیش از ورود رقبای فراوان دیگر تثبیت کنند.
ایران خودرو و سایپا با چندین شرکت خارجی در زمینه تولید خودرو از جمله شرکت کیا و سوزوکی کره جنوبی و دو شرکت فرانسوی پژو و رنو همکاری دارند و برخی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.
در کنفرانس خودرو در تهران که پس از توافق هسته‌ای برگزار می‌شود، نمایندگانی از خودروسازان آلمانی، کره جنوبی و ژاپنی حضور دارند.
به گزارش فارس به نقل رویترز، شرکت‌های ولکس واگن،سوزوکی، کیا و هیوندای همگی حضور در این همایش را تکذیب کردند اما رنو و پژو اعزام نماینده به این همایش را تایید کردند.
کاهش تحریم‌های ایران بر اساس توافق ژنو، خبر خوبی برای این دو شرکت فرانسوی که قطعات خودروهای تولید خود را برای مونتاژ توسط شرکای ایرانی خود به این کشور ارسال می‌کردند، بود.
در عین حال، خودروسازان آمریکایی به علت قوانین داخلی این کشور مانند تحریم تجارت با ایران که شامل این کاهش نمی‌شود، از بازار ایران به دور مانده‌اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عبدالله ب:

    به هیچ وجه ! پژو و سیتروئن و رنو باید برای همیشه گورشان را از این مملکت گم کنند . منافع مردم ایران مثل دوره رضا شاه که ثابت شده و امتحان شده است باید با همکاری آلمانی ها تأمین شود واقعاً چی کسی بهتر از آنها ؟ کیفیت و دوام و راحتی استفاده و تعمیرات بنز و بی او و فولکس آلمانی کجا ومحصولات کره ای و فرانسوی کجا ؟ محصولات کجا ؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.