دادخواست بازیگر زن «بی‌گناهی مسلمانان» علیه یوتیوب

زن بازیگر فیلمی که موجب تظاهرات گسترده در میان مسلمانان خاورمیانه شده، به دادگاه شکایتی برده که می‌گوید از محتویات ضد اسلامی آن آگاه نبوده است. با اعتراضات پیرامون انتشار این ویدئو بر روی یوتیوب،‌ مشخص شد که انتشار یک ویدئو در فضای آن‌لاین می‌تواند موجب تلفات و یا درگیری‌های گسترده‌ای خارج از فضای اینترنت شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، با عکس العمل مسلمنان جهان علیه انتشار فیلم موهن در آمریکا و سایت های آمریکایی_صهیونیستی نظیر یوتوب و .. یکی از بازیگران زن این فیلم، روز پنچ‌شنبه دادخواستی را پُر کرد که در آن درخواست شده که یوتیوب این ویدیوی جنجالی را از وب‌سایت خود حذف کند.

بر اساس گزارش هافینگتون پست، «سیندی لی گارسیا»، از بازیگران زن «بی‌گناهی مسلمانان» گفته که وی از محتویات ضداسلامی این فیلم در زمان فیلمبرداری بی خبر بوده و متن فیلمنامه نیز اشاره ی به حضرت محمد (ص) و همسر ایشان نداشته است.

«آرمنتا»، وکیل گارسیا در شکایت نوشته :«این فیلم ننگین و سزاوار سرزنش است. این دادخواست بر ضد متمم‌ اول قانون‌ اساسی و یا حق آمریکایی ‌ها برای گفتن آنچه می‌ اندیشند نیست، اما خواهان حذف محتویات توهین‌آمیز از روی اینترنت است.»

 ویدئوی ۱۴دقیقه‌ای که در ماه جولای بر روی یوتیوب منتشر شد، کلیپ تبلیغاتی فیلمی است که توسط یک فیلم‌ساز در کالیفرنیای جنوبی تولید شده است.در نتیجه اعتراضات اولیه به انتشار این فیلم ۴آمریکایی که در سفارت‌خانه آمریکا در بنغازی فعالیت می‌کردند از جمله سفیر آمریکا در لیبی، کشته شدند.

البته شرکت گوگل، دارنده یوتیوب، دسترسی به این ویدئو را در در مصر، لیبی، اندونزی، عربستان سعودی و هندوستان مسدود کرده است. از طرفی دولت پاکستان سایت یوتیوب را به طور کامل فیلتر کرده است.

گارسیا علاوه بر درخواستی که برای حذف یوتیوب داشته، از کارگردان فیلم به اتهام فریب و نشر اکاذیب شکایت کرده است. او گفته تصور می‌کرده که در فیلمی ماجراجویانه‌ درباره مصر قدیم و با عنوان «جنگ‌جویان صحرا» بازی می‌کرده است.

گارسیا گفته که از زمانی که این ویدیو بر روی یوتیوب قرار گرفته تهدیدهای جانی را دریافت کرده است.یکی از نمایندگان یوتیوب گفته که شکایت را مرور خواهند کرد و در روز جمعه در دادگاه حاضر خواهند شد.

در حال حاضر نوشته‌ای پیش از نمایش ویدئوی جنجالی ظاهر می‌شود که اعلام می‌دارد: «محتویات پیش‌رو به نظر گروه یوتیوب پتانسیل این را دارد که آزاردهنده و نامناسب باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.