دادستان تاجیکستان به رسانه ها درباره اوضاع استان بدخشان هشدار داد

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ‘تاج نیوز’، در اطلاعیه آمده است: رسانه ها و خبرگزاری ها نباید برای موجه نشان دادن چهره ‘محمدباقر محمدباقرف’ از فرماندهان نیروهای مخالف پیشین شهر خاروغ و از رهبران گروه های مسلح درگیری های اخیر بدخشان تلاش کنند.

این اطلاعیه برخی از خصوصیات اخلاقی محمدباقرف از دوران کودکی، جوانی و میانسالی را ذکر کرده و نوشته است: ادعای او مبنی بر آزادیخواهی و تلاش برای ایجاد دمکراسی شعاری بیش نیست زیرا او حتی سابقه جنایی از جمله محکومیت زندان را دارد.

باقرف پس از پایان ناآرامی ها در سال ۱۹۹۷ از برقراری ثبات و آرامش در منطقه سوءاستفاده کرده و درحالی که در ظاهر از خود چهره ای مردمی نشان داده در خفا به اهداف پلید و ناپاک خود که همان ایجاد ناامنی در کشور و مقابله با دولت بوده، ادامه داده است.

دادستانی اضافه کرده این سرهنگ مخالف دولت پس از برقراری آرامش از نیروهای مسلح افغانستان اسلحه خریداری کرده و گروه مسلح تشکیل داده و در استان بدخشان با نام گروه کماندوهای باقر فعالیت های غیرقانونی انجام داده است.

این اطلاعیه ادامه داده: باقرف در هیچ یک از گروه های مقاومت سیاسی ـ نظامی رزمندگان اتحاد مخالفین پیشین حضور نداشته است.

دادستانی تاجیکستان یادآور شده با وجودی که محمدباقرف پس از امضای توافقنامه صلح و آشتی ملی در سال ۱۹۹۷ گروه خود را بعنوان یکی از گروه های مخالف و در فهرست رزمندگان اتحاد مخالفین معرفی کرده اما هیچگاه با آن گروه همکاری نداشته و برای سوءاستفاده خود را در آن لیست قرار داده است.

هرچند از سال ۲۰۰۷ میلادی وی با درجه سرهنگی مسئولیت دفتر فرماندهی تاخته میش ناحیه مرغاب را بعنوان یک مقام دولتی به عهده داشته اما در درگیری های اخیر با ‘طالب ایام بیک اف’ همکاری و علیه دولت شورش کرده و اکنون مشخص شده که او نیز در جنایات سازمان یافته زیادی از جمله قاچاق مواد مخدر و سنگهای گرانبها دست داشته است.

دادستانی تاجیکستان اضافه کرده است: به طور قطع روزنامه نگاران داخلی و خارجی تحت تاثیر طرح های بیگانگان و کشورهای خارجی قرار گرفته و با هدف ایجاد بدبینی میان مردم، اخبار نادرست تهیه و ارسال کرده و به افزایش ناآرامی ها دامن زده اند.

تاکنون روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه های خبری تاجیکستان واکنشی به این اطلاعیه از خود نشان نداده اند.

پیشتر وزارت کشور تاجیکستان برخی احزاب و سازمانهای سیاسی را به ایجاد تشنج در شهر خاروغ متهم کرده بود، هرچند از هیچ حزب یا سازمانی نام نبرده بود.

آساق**ه.ص**۱۵۵۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۶۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.