دادستان ترکیه خواستار مجازات ۲۱ نفر به اتهام تبانی و ارتشا درفوتبال شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، در میان متهمان به پرونده تبانی و ارتشا در فوتبال ترکیه بازیکنان و مقاماتی از باشگاه های فنرباغچه ، ترابوزان اسپور ، گنچ لربیلیگی، اسکی شهر اسپور ، بورسا اسپور و بشیکتاش مشاهده می شود.

رسانه های خبری ترکیه امروز نوشتند : پیش بینی می شود که قاضی ‘ محمد اکینجی ‘ تا پایان ماه جاری میلادی ، احکام ۹۳ متهم به دست داشتن در تبانی و ارتشا در رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ترکیه را صادر کند.

دادستان ترکیه پیش از این خواستار مجازات ‘ عزیز ییلدریم ‘ رییس باشگاه فنرباغچه به حداکثر ۳۹ سال و ۹ ماه زندان شده بود.

‘ بولنت اویگون ‘ مربی سابق تیم اسکی شهر اسپور ،’ علی ییلدریم ‘ برادر رییس باشگاه فنرباغچه ، ‘ ایلهان اکشیواوغلو ‘ عضو هیات مدیره باشگاه فنرباغچه ، ‘ کورجان چلیکای ‘ دروازه بان سابق تیم سیواس اسپور ،’ ظفر اوندر ایپک ‘ داور سابق فوتبال ،’ شنر صدری ‘ رییس سابق باشگاه ترابوزان اسپور ،’ تایفور هاووتچو’ سرمربی سابق بشیکتاش ،’ زات شاکار ‘ عضو هیات مدیره باشگاه ترابوزان اسپور و

‘سردار کولبلگی ‘ دروازه بان سابق تیم گنچلربیرلیگی از جمله مقامات و بازیکنانی هستند که دادستان ترکیه خواستار مجازات زندان برای آنان شده است.

در پی رسوایی تبانی و ارتشا در فوتبال باشگاه های ترکیه، محاکمه ۹۳ تن از متهمان در استانبول آغاز شده است.

در سال ۲۰۱۰ بعد از دستگیری ده ها نفر به اتهام تبانی و ارتشاء در فوتبال ترکیه محاکمه ۹۳ نفر از جمله ˈعزیز ییلدریمˈ رییس باشگاه ˈفنرباغچهˈ ترکیه در دادگاه منطقه سیلیوری استانبول آغاز شد.

ییلدریم متهم به تشکیل گروه غیرقانونی برای کسب درآمدهای نامشروع می باشد. وی متهم دوم در پرونده یاد شده است.

متهم ردیف اول پرونده رییس باشگاه ورزشی ˈگیره سونˈ است که متهم به تشکیل یک گروه مسلحانه شده است.

ادعانامه های تنظیم شده از سوی دادستان در ۴۰۱ صفحه به دادگاه استانبول ارائه شده است و در ادعانامه تنظیمی نام تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاههای ترکیه به اتهام تبانی در مسابقات ورزشی ذکر شده است.

در بین متهمان این پرونده علاوه بر روسای برخی باشگاههای ورزشی برخی از فوتبالیستهای سرشناس ترکیه از جمله ˈامید کارانˈ نیز مشاهده می شود.

مساله تبانی در فوتبال ترکیه در طول سال گذشته میلادی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در جامعه این کشور بود.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در ماههای گذشته و در پی طرح ادعاهای مربوط به تبانی در فوتبال ترکیه خواهان انجام تدابیر تنبیهی جدی از سوی فدراسیون فوتبال این کشور در باره تیم های حاضر در لیگ برتر ترکیه بود و گفته می شود به ترکیه در این زمینه مهلت داده است.

خاورم ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۷۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.