داده‌های علمی از پایگاه “اسکوپوس” استخراج می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

تمام داده‌های علمی مورد نیاز در رتبه بندی از پایگاه اسکوپوس استخراج می‌شود.

جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISI) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رتبه بندی بریکس ششمین برنامه نظام رتبه QS است که این برنامه‌ها عبارت است از رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، رتبه بندی دانشگاه‌های آسیا و آمریکای لاتین، رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس موضوع و رتبه بندی QS برای بهترین شهرهای دانشجویی است. 

وی افزود: البته تمام داده‌های مورد نیاز برای رتبه بندی از پایگاه‌های استنادی اسکوپوس استخراج می‌شود که دارای جایگاه و ارجاعات مربوط به بیش از ۱۸ هزار عنوان از بیش از ۵ هزار ناشر بین المللی است. 

مهراد تصریح کرد: چنانچه سبب علاقه مندی روسیه به موضوع رتبه بندی دانشگاه‌های علاقه شدیدتری است که این کشور در تعیین نقاط قوت و تشخیص نقاط ضعف در تحقیقات علمی و مقایسه آن با سیستم‌های “آموزش عالی” در سطح بین المللی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: نسبت استاد به دانشجو و استناد به مقاله هر دو دارای وزن ۱۰ می‌باشند در حالی که این شاخص‌ها در رتبه بندی QS هر کدام از وزن ۲۰ برخوردار است، چنانچه وزن شاخص‌های نسبت اعضای هیئت علمی و دانشجویان بین المللی برای هر کدام ۵ در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.