دادگاه‌ سران فتنه به صورت نمادین در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود/ حقوق شهروندی مردم در فتنه ۸۸ نقض شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در جریان انتخابات ۸۸ بزرگ‌ترین حق شهروندی مردم توسط جریان فتنه‌گر نادیده گرفته شد و حقوق شهروندی مردم نقض شد، گفت: بسیج دانشجویی سعی می‌کند در “۹ دی” امسال با برگزاری دادگاه‌های حقوقی نمادین در دانشگاه‌ها مبانی حقوقی محاکمه سران فتنه را برای مردم تبیین کند.

“رامین شمسایی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کودتای فتنه‌گران با صبر مردم و مسئولان نظام مواجه شد، گفت: زمانی که آشوب‌گران در عاشورای سال ۸۸ به مقدسات ما توهین کردند با پاسخ مردمی مواجه و صبر مردم لبریز شد و حماسه‌ای به نام “۹ دی” اتفاق افتاد که در آن مردم خواستار حقوق شهروندی خود شدند.  
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اتفاقات “۹ دی” ۸۸ کاملا شفاف بود، اظهار داشت: مردم به یکسری از نامزدهای تایید شده رای دادند که به مذاق جریان تجدیدنظرطلب خوش نیامد که موجب شد علیه رای مردم “کودتا” کنند.  
 
وی اضافه کرد: مسئله آشوب‌گری برای جریان تجدیدنظر طلب که بعدها به جریان فتنه‌گر معروف شد، افتضاح سیاسی بود، چرا که آن جریان همیشه مدعی مردم‌سالاری و دموکراسی بود، در صورتی که پس از انتخابات یعنی زمانی که مردم به نامزدهای مورد نظر آن‌ها رای ندادند، آن‌ را تقلب خواندند و علیه مردم دست به کودتا زدند.  
 
شمسایی با بیان اینکه خوشحالیم که دولت در حال تدوین حقوق شهروندی است، تصریح کرد: معتقدیم مهم‌ترین حق شهروندی حق رای است که در جریان انتخابات ۸۸ بزرگ‌ترین حق شهروندی مردم توسط جریان فتنه‌گر نادیده گرفته شد و حقوق شهروندی مردم نقض شد.  
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور بیان داشت:‌ اگر سران فتنه تاکنون محاکمه نشده‌اند به دلیل رأفت نظام اسلامی بوده و در غیر این صورت حکم سران فتنه مفسد فی‌الارض و قطعا اعدام است.  
 
وی با اشاره به اینکه ‌جنبش دانشجویی پررویی و عدم پشیمانی سران فتنه را می‌بیند، اظهار داشت: از مسئولان قوه قضاییه می‌خواهیم تا سران فتنه را محاکمه کرده و به سزای اعمال‌شان برسانند.  
 
شمسایی ابراز داشت:‌ بسیج دانشجویی سعی می‌کند در “۹ دی” امسال با برگزاری دادگاه‌های حقوقی نمادین در دانشگاه‌ها مبانی حقوقی محاکمه سران فتنه را برای مردم تبیین کند.  
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد:‌ از اینکه می‌بینیم برخی حامیان فتنه در لایه‌های دوم و سوم دسته‌های اجرایی نفوذ می‌کنند نگرانیم و به مسئولان و دولت تذکر می‌دهیم که اگر فتنه‌گران به دستگاه‌های اجرایی وارد شوند مردم “۹ دی” دیگری را رقم خواهند زد.  
 
انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.