داروهای کدئین و مشکلات جدی تنفسی در کودکان

سلامت > تحقیقات– مطالعات اخیر محققان FDA نشان می‌دهد کودکانی که پس از عمل جراحی بوسیله داروی مسکن کدئین مورد درمان قرار می‌گیرند با مشکلات جدی تنفسی رو به رو می‌شوند

به گزارش ایرنا، تحقیقات نشان می‌دهد که مشکلات تنفسی کودکان در چند مورد منجر به مرگ آنها شده است.

در این تحقیقات چندین کودک بین ۲ تا ۵ سال مورد بررسی قرار گرفتند که به این کودکان پس از اینکه تحت جراحی لوزه قرار گرفتند، طبق تجویز پزشک داروی مسکن کدئین داده شده بود.

پس از ساعاتی از عمل جراحی این کودکان در خواب دچار انسداد مجاری تنفسی شدند و چند مورد به مرگ کودک انجامید.

رئیس بیمارستان کودکان پاکارد به پزشکان توصیه می‌کند که در تجویز داروها به خصوص داروهای پس از عمل جراحی دقت بیشتری داشته باشند.

پزشکان معتقدند که بهترین راهکار آگاهی از علائم خطرناک است. به محض مشاهده علائمی مانند گیجی، خواب آلودگی و مشکلات تنفسی باید به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

اکر این علائم پس از مصرف کدئین و مخصوصاً در بچه‌ها باشد توجه بیشتری مورد نیاز است.


RSS

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *

بستن تبلیغ