داروی جدیدی که سرطان خون را درمان می کند

کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی جدیدی را برای درمان انواعی از سرطان خون که به داروهای دیگر پاسخ مثبت نمی‌دهند، تایید کرد.

داروی جدیدی که سرطان خون را درمان می کند

داروی جدید درمان سرطان خون

داروی جدید تولید شرکت داروسازی «اونیکس» است و «کیپرولیس» نام دارد.

همچنین تحقیقی در اتریش نشان داد که داروهای «ایبروتینیب» و «ایدلالیزیب» در درمان سرطان خون می‌توانند بطور چشمگیری زمان عمر بیماران در خطر بالا را افزایش دهند.

 این سازمان اعلام کرد که داروی «کیپرولیس» به شکل تزریق داخل وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد آن برای بیمارانی تایید شده که به سرطان خونی «مولتیپل میلوما» مبتلا هستند و پس از مصرف دو داروی فعلی به نام‌های ولکاد و «تالومیر» به نتیجه نرسیده‌اند.

 به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این کارشناسان می‌گویند سرطان «مولتیپل میلوما» نوعی سرطان خون است که سلولهای پلاسما در مغز استخوان را مبتلا می‌سازد. این بیماری در آمریکا نسبتا نادر اما در صورت ابتلا اغلب کشنده است.

 متخصصان انجمن سرطان آمریکا پیش بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ مورد جدید ابتلا به این بیماری در آمریکا تشخیص داده خواهد شد و حدود ۱۰ هزار و ۷۱۰ نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست خواهند داد.

 دکتر ریچارد پازدور، رییس اداره داروهای سرطانی در سازمان غذا و داروی آمریکا در این باره اظهار داشت: مطالعات ما طی یک دهه گذشته در زمینه تولید داروهای مفید برای مقابله با این سرطان ادامه داشته و به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیده است.

 آزمایشات بالینی این دارو روی ۲۶۶ بیمار نشان داد که در ۲۳ درصد بیماران باعث از بین رفتن یا کوچک شدن تومورها شده است. شایعترین عوارض جانبی داروی جدید شامل خستگی، کاهش تعداد گلبول‌ها و پلاکت‌های خونی، تنگی نفس، اسهال و تب است.

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. فرزاد:

    سلام، لطفا اینقدر با صراحت در مورد خوب شدن یا مردن اشخاص سرطانی نظر ندهید، پیشرفت سرطان و مقاومت بدن افراد مختلف متفاوت می‌باشد، امید را در بیماران سرطانی از بین نبرید، ممنون

  2. داریوش حیدری:

    لطفا اگر این دارو در ایران هم قابل خریداری هست مراکز معتبر را راهنمایی بفرمایید.
    متشکرم

    • نام شما...احسان:

      این دارو در تهران داروخانه مبارکی هست ولی اگه براتون مقدور باشه از ترکیه تهیه کنین من از ترکیه میگیرم قیمتش خیلی فرق میکنه عوارضش هم کمتر از ولکید هست

  3. امید:

    من خودم سرطان داشتم ولی به لطف خدا درمان شدم

    • azam:

      راست میگید ؟؟ من واقعا نیاز دارم ، اگه راسته راهنمایی کنید . ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.