داستانک دفاع مقدس به آمریکای جنوبی قدم گذاشت

محمد بداقی در گفتگو با خبرنگار مهر و با اعلام این خبر اظهار داشت: ماهنامه «Islamic Awakening» که به سردبیری دکتر فیض الهی، یکی از استادان دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر می‌شود، انتشار داستانک‌های دفاع مقدس را آغاز کرده است.

وی با اشاره به جذابیت گونه داستانک به دلیل اختصار، خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه شخصی ام به موضوع ادبیات دفاع مقدس، این همکاری را از شماره اخیر این مجله اسپانیایی زبان شروع کرده‌ام.

نویسنده کتاب «تنهاترین سرباز» ادامه داد: از آن جایی که تیراژ بالای مطبوعات در دیده شدن هر چه بهتر مطالب اثر می‌گذارد، این ایده به ذهنم رسید که جنگ تحمیلی را در قالب داستانک در مطبوعات خارجی معرفی کنم.

محمد بداقی اضافه کرد: سعی می‌کنم که داستانک‌ها با توجه به تفاوت‌های فرهنگی ایران و آمریکای جنوب نوشته شوند و روزهای مقاومت‌های مردمی در آغاز جنگ تحمیلی مانند مقاومت خرمشهر را به تصویر بکشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ادبی ۷ روز اول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطرنشان کرد: مقاومت کوچه به کوچه مردم در خرمشهر و حماسه ارتشی‌ها در پادگان دژ خرمشهر، تنها بخشی از سوژه‌های قابل پرداخت در قالب داستان هستند.

بداقی از ادامه این همکاری در شماره‌های بعدی ماهنامه «Islamic Awakening»  خبر داد و افزود: در شماره آینده این مجله، سرهنگ رفیع غفاری یکی از رزمندگان نیروی زمینی را در قالب داستانک معرفی خواهم کرد. این سرهنگ ارتشی ۲۵۰ تانک را درطول جنگ منهدم کرده که این آمار در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر است.

این داستان نویس دفاع مقدس در پایان یادآوری کرد: معتقدم که شهدای شاخص مانند دکتر مصطفی چمران نیز قابلیت معرفی شدن به دنیا را دارند و چیزی کمتر از امثال چه گوارا ندارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.