دافوس در تحولات منطقه نگاه تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی دارد

فروردین ۱۴۰۳

امیر ولیوند در مراسم افتتاح دوره کارشناسی ارشد دافوس:

رئیس دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی گفت: تأثیرگذاری دافوس بر دانشجویان میهمان بسیار بیشتر از تأثیرپذیری دانشجویان ما در خارج از کشور بوده و سبب آن هم آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، “امیر سرتیپ حسین ولیوند” در مراسم افتتاحیه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) با خیر مقدم به دانشجویان دوره ۲۴ و ۸ حرفه‌ای کارشناسی ارشد دفاعی اظهار داشت: دافوس نقش بسیاری در دفاع مقدس و همچنین در تحولات ایفا کرده که بیان چند نکته از آن خالی از لطف نیست.
 
وی افزود: خیل عظیمی از شهدایی که در طول دفاع مقدس حضور داشتند از جمله اشخاصی بودند که دوره دافوس را طی کرده و توانسته بودند در عرصه دفاع مقدس از این فنون خود بهره گرفته و تأثیرگذار باشند.
 
رئیس دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از شهدای گران‌قدری که در دفاع مقدس این دوره با ارزش را گذرانده بود “شهید آبشناسان” است که نقش و تأثیرگذاری بسیاری در این عرصه داشت.
 
امیر ولیوند با بیان اینکه قصد داریم به زودی همایشی در این راستا و برای شهدایی که دوره دافوس را طی کرده و نقش داشته‌اند برگزار کنیم، تصریح کرد: دافوس در تحولات منطقه نگاه تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی دارد.
 
وی با اشاره به فرماندهانی که دانش‌آموخته دافوس بوده‌اند، گفت: این فرماندهان باید بتوانند تأثیرگذاری مطلوبی در عرصه کاری خود داشته باشند، چرا که آنان آموزش‌های سطح بسیار بالایی را در این دوره فرا گرفته‌اند.
 
رئیس دانشگاه جنگ ارتش به دانش‌آموختگان کشورهای هم‌پیمان در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تأثیرگذاری دافوس بر دانشجویان میهمان بسیار بیشتر از تأثیرپذیری دانشجویان ما در خارج از کشور بوده و سبب آن هم آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس است.
 
امیر ولیوند در ادامه دربارهٔ شرایط تحصیلی دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد گفت: این دوره شامل دو سال آموزش در طول سه ترم خواهد بود و همچنین دانشجویان شش ماه فرصت دارند که از پایان‌نامه نهایی خود دفاع کنند.
 
وی با بیان اینکه دافوس از سال ۷۸ تاسیس شده و بسیاری از مسئولان عالی بر تعلیمات آن تأثیرگذار بودند، افزود: این مسئولان بدون توجه به متون و اساتید غربی و آمریکایی که در سال‌های قبل (پیش از انقلاب) حضور داشتند با اتکا به معلوماتشان کار را پیش بردند.
 
رئیس دانشگاه جنگ ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره سعی کردیم تلاش‌ها و معلومات مسئولان قبل را رشد داده و به اهداف عالی خود نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.