دالایی لاما از قانونگذاران ژاپن خواست از تبت بازدید کنند

۲۳ آبان ،

afp-21.jpeg

دالایی لاما از قانونگذاران ژاپنی درخواست کرد تا از تبت بازدید کنند و از سبب موج خودسوزی‌ها در این منطقه آگاه شوند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اینکه پکن، دالایی لاما، رهبر معنوی بودائیان تبت را متهم به راه‌اندازی اعتراضات مرگبار در تبت علیه حکومت چین کرد، دالایی لاما در سخنرانی خود در جمع ۱۳۰ قانونگذار پارلمان ژاپن خواستار بازدید آنها از تبت شد.

وی اظهار داشت: من خواهان بازدید چند گروه پارلمانی ژاپن از تبت هستم و از آنها می‌خواهم که از مناطقی که در آنجا معترضان دست به خودسوزی زده‌اند، بازدید کنند.

وی افزود: شاید مقامات چینی و رهبران چین تصویر واقعی خودسوزی‌ها را پس از گزارش تفسیری قانونگذاران خارجی درک کنند.

روز دوشنبه دو تبتی به خاطر خودسوزی کشته شدند تا تعداد اشخاصی که در طول هفته قبل در اعتراض به حکومت چین دست به خودسوزی زده‌اند به ۹ تن برسد.

تنها چند ساعت پس از اینکه دالایی لاما از دولت چین درخواست کرد تا به طور جدی در مورد این حوادث تحقیقات کند، خبرها کشته شدن این اشخاص به خاطر خودسوزی انتشار یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با متهم کردن دالایی لاما، رهبر روحانی تبت به تشویق این خودسوزی‌ها گفت: این بر خلاف قوانین ملی چین و آئین بودایی است و دالایی لاما این اشخاص را برای رفتن به یک راه بی‌بازگشت تهدید می‌کند.

وی افزود: دالایی لاما تلاش می‌کند مردم خود را برای رسیدن به اهداف خود قربانی کند؛ هدفی که استقلال تبت است و اقداماتی که او انجام می‌دهد باید محکوم شود.

موج خودسوزی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته این در حالی است که کنگره حزب کمونیست چین از روز پنج‌شنبه در پکن آغاز شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.