دامنه بازداشت اصلاح طلبان در امارات گسترش یافت

گزارش روزدوشنبه ایرنا به نقل از منابع آگاه حاکی است ؛ دستگاههای امنیتی امارات طی چند مدت اخیر بیش از ۳۰ فعال اصلاح طلب که در میان آنان شخصیت های برجسته فرهنگی و اجتماعی دیده می شوند را بازداشت کرده است.

این منابع افزودند , ‘ طارق ابراهیم القاسم ‘ مدیر کل امور راهبردی دادستانی دبی و

‘عیسی خلیفه السویدی ‘ مدیرکل آموزش وپروش ابوظبی در میان بازداشت شدگان می باشند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی امارات ماه گذشته شاهزاده ‘ سلطان بن کاید القاسمی ‘ پسر عموی حاکم راس الخیمه را بازداشت کرده ووی را تاکنون در وضعیت اقامت اجباری قرار داده اند.

در همین راستا دادستانی کل امارات اخیرا در بیانیه ای ادعا کرد, دستگاههای امنیتی کشور اعضای یک گروه که علیه امنیت ملی امارات توطئه می کردند را دستگیر کرده است.

به گفته منابع آگاه افراد دستگیر شده از رهبران گروه اخوان المسلمین در امارات بوده ونام آنان ‘ محمد المنصوری ‘ , ‘ خالد محمد الشیبه ‘ , راشد الشامسی ‘ , ‘ حسین النجار ‘ , عمران علی الرضوان ‘ , ‘ خلیفه النعیمی ‘ و ‘ ابراهیم الیاسی ‘ است.

در همین حال جمعی از فعالان اماراتی اخیرا در اعتراضی با عنوان ‘ رمضان با ما باشید ‘؛ خواستار آزادی زندانیان سیاسی در امارات شدند.

این فعالان در این اعتراض که از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی اینترنتی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان تدارک داده شده ؛ آزادی فوری دستگیر شدگان را از حکومت امارات خواستار شدند.

فعالان در این فراخوان اقدامات اخیر دستگاههای امنیتی امارات را عامل نقض حقوق شهروندان اماراتی توصیف کرده و خواستار توقف فوری این اقدامات شدند .

یک انجمن جدید به نام ‘ مرکز حقوق بشر امارات ‘ که اخیرا اعلام موجودیت کرده است با ارایه گزارش های از وضعیت نقض حقوق بشر در امارات به محافل بین المللی خواستار دخالت و فشار این محافل بر دولت ابوظبی برای آزادی زندانیان سیاسی شده است .

این انجمن همچنین درصدد برگزاری راهپیمایی های منظم در چندین پایتخت اروپایی علیه حکومت امارات می باشد.

یک زندانی سیاسی اماراتی به نام ‘ احمد عبدالخالق ‘ که پس چند ماه بسر بردن در زندان ابوظبی هفته گذشته به تایلند تبعید شد اعلام کرده است مبارزات خود را در خارج از کشور ادامه خواهد داد .

وی در این خصوص مبارزه علیه حکومت امارات را با ارایه شکایت ها وگزارش های نقض حقوق بشر در این کشور به سازمان های مدافع حقوق بشر آغاز کرده است.

خاورم*۲۰۴۱*۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۴۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.