دانشجویان با تبادل نظر در کرسی‌ها مباحث علمی را به مرحله اجرا نزدیک کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ‌ها گفت: دانشجویان باید با بحث و تبادل نظر و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مباحث ارائه شده اقتصادی علمی خود را به مرحله اجرا درآورند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، در نشست ضیافت اندیشه که بعد از ظهر دیروز به همت نهاد رهبری و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری با اشاره به افتتاح همزمان ۱۰ برنامه ضیافت اندیشه در سراسر کشور اظهار داشت: بالغ بر ۱۳۰۰ استاد و مبلغ اجرای برنامه‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی در صدد رسیدن به نتایج مطلوب اسلامی در دانشگاه ها هستند.

وی گفت:‌ پیامبر(ص) گسترش علم را به دست پارسیان پیش‌بینی کرده بود و این رسالتی است که بر عهده ایرانیان در طول تاریخ گذاشته شده که در حال شکوفا شدن است.

قریشی به رشد علمی ایران در  جهان اشاره کرد و یادآور شد:‌ در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با وجود تحریم‌های علمی و نظامی از سوی غرب، ملت ایران به رشد و شکوفایی خود ادامه دادند و در آن شرایط بحرانی به رشد علمی خود در تمام زمینه ها پرداختند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در ادامه با بیان اینکه آمریکا مراکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شریف را جزو لیست تحریم خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود دانشمندان هسته‌ای خود نشان داده است که همیشه خاری به چشم دشمنان است و شهادت شهید مصطفی احمدی روشن و دیگر دانشمندان هسته‌ای نمونه‌های بارز از استکبار غرب بر علیه ایران است.

وی در ادامه افزود: دانشجویان باید با بحث و تبادل نظر و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مباحث ارائه شده اقتصادی علمی خود را به مرحله اجرا درآورند.

قریشی با اشاره به برگزاری اجلاس بیداری زنان اسلام در تهران تصریح کرد:‌ حضور پرشور زنان مسلمان که از اقشار مختلف تحصیلکرده کشورهای اسلامی بودند نشان از این واقعیت است که مرزهای  جغرافیایی که غرب برای استعمار ملت‌ها ایجاد کرده است در حال فروپاشی است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در ادامه افزود:‌ دانشگاه‌ها به عنوان یک رکن تاثیرگذار در کشور باید به عنوان محلی برای تدبیر ایستادگی ایران باشد و ماندگاری ایران نشان از ایستادگی ما دانشگاهیان است که علی‌رغم تحریم‌ها، هیچ وضعیت بحرانی در کشور نداریم.

وی ایران اسلامی را به عنوان الگوی بیداری اسلامی دانست و گفت: دانشجویان باید در دانشگاه‌ها مباحث اصلی و کلیدی را به عنوان گفتمان اصلی به بحث بگذارند.

حجت الاسلام قریشی راهکار رسیدن به شکوفایی علمی را اینگونه عنوان کرد:‌ شناسایی راه‌های بازدارنده حملات دشمن، نشان دادن توانمندی دانشجویان در عناوین مختلف و محوریت قرار دادن کارهای پژوهشی از جمله راهکارهای ارتقاء علم در کشور است.

 /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.