دانشجویان متقاضی انتقال ومیهمانی مشغول به تحصیل هستند/ جایابی ۲۲ هزار دانشجوی متقاضی در دانشگاه ها

در گفت و گو با پانا مطرح شد:

خبرگزاری پانا: مدیرکل امور دانشجویان داخل با اشاره به بررسی تمام پرونده های متقاضیان انتقال و میهمانی گفت: دانشجویان متقاضی نقل و انتقال در سال جاری هم اکنون در دانشگاه های مورد نظر خود مشغول به تحصیل هستند.

محمدحسن یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره گفت: بررسی پرونده متقاضیان نقل و انتقال از سوی دانشگاه های مبدا و مقصد تمام شده است و در حال حاضر سازمان سنجش در حال بررسی پرونده های متقاضیان مهمان مبنا است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: نسبت قابل توجهی از متقاضیان انتقال و میهمانی که در خواست خود را به سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم ارسال کرده بودند، هم اکنون در دانشگاه های مورد نظر یا همان مقصد در حال تحصیل هستند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه ثبت نام از این دسته از دانشجویان تنها یکبار در سال آن هم به صورت اینترنتی انجام می شود، گفت: هدف از ثبت اینترنتی تقاضاهای نقل و انتقال دانشجویان شفاف سازی، کاهش رفت و آمد جاده ای دانشجویان و تسهیل ارائه درخواست ها است.

وی یادآور شد: ۳۱ هزار و ۵۲۶ دانشجوی دانشگاه های دولتی، غیردولتی و آموزشکده های فنی و حرفه ای در سامانه نقل و انتقال در این مرحله ثبت نام کردند.

یوسفی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۱۳ دانشجو از دانشگاههای دولتی، ۷ هزار و ۹۴۳ دانشجو از دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی و ۵ هزار و ۴۷۰ دانشجو از آموزشکده های فنی و حرفه ای بودند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تاکید کرد که دانشجویان باید شهریه ثابت خود را بعد از پذیرفته شدن تقاضایشان در دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را در دانشگاه مقصد پرداخت کنند.

به گزارش پانا، همچنین مجتبی بذرافشان معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم نیز پیش از این گفت: ۲۲ هزار دانشجو که متقاضی انتقال یا میهمانی بودند در دانشگاه های کشور جایابی و هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

با اتمام مهلت نام نویسی بیش از ۳۱ هزار دانشجو در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به منظور اعلام درخواست نقل و انتقال، بررسی درخواست ها در دانشگاه مبدا تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت و همچنین بررسی تقاضا در دانشگاه های مقصد نیز تا ۲۰ شهریورماه انجام شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.