دانشمندان هسته‌ای در قاب تلویزیون

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از جام جم آنلاین در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

جام جم آنلاین: شبکه یک سیما برای ایام محرم و دهه فجر چند تله‌فیلم با نام سایه‌ها، ای اشک‌ها بریزید، حبیب بن مظاهر، سایه‌های بلند، پرونده سفید، فرار و نقطه عطف را تولید می‌کند. این شبکه برای دیگر مناسبت‌ها از جمله نوروز آثار مفرحی برای پخش در نظر گرفته است. دو فیلم هم درباره دانشمندان هسته‌ای در این شبکه تولید خواهد شد.

محمدکاظم کاظمی، مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک درباره تله‌فیلم‌های مناسبتی ایام محرم iبه جام‌جم گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما ساخت آثار مناسب برای محرم است. با تولید چنین آثاری iبه شکل مستقیم و غیرمستقیم iبه شخصیت‌های تاریخی و فضای محرم می‌پردازیم. برخی از قصه‌ها در دوران گذشته و بعضی از داستان‌ها در وقت حال می‌گذرد، اما iبه نوعی با فضای محرم مرتبط است.

وی با اشاره iبه تولید چهار تله‌فیلم برای محرم افزود: تله‌فیلم «سایه‌ها» iبه تهیه‌کنندگی قربان‌زاده و «سایه‌های بلند» iبه تهیه‌کنندگی آقاهرندی iبه ترتیب در مرحله تحقیق و نگارش و پیش‌تولید می باشند. موضوع این دو فیلم اجتماعی و در فضای امروزی iبه مسائل مرتبط با محرم می‌پردازد.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک ادامه داد: فیلم‌های تلویزیونی «حبیب بن مظاهر» و «ای اشک‌ها بریزید» iبه تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی نیز در مرحله تحقیق، نگارش و آغاز پیش‌تولید است. این دو فیلم تلویزیونی iبه شکل مستقیم iبه محرم می‌پردازد.

۱۰ تله‌فیلم برای نوروز

کاظمی با اشاره iبه تولیدات این گروه برای دهه فجر گفت: برای این ایام هم چهار تله‌فیلم در دست تولید داریم. فیلم «پرونده سفید» iبه تهیه‌کنندگی عباس رافعی در مرحله پیش‌تولید است. داستان این فیلم درباره یک خبرنگار آمریکایی است که برای انجام کاری وارد ایران می‌شود.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌های فیلم‌های «فرار» و «نقطه عطف» هم در مرحله نگارش است. یک فیلم هم قرار است iبه مناسبت روز نیروی هوایی تولید ‌کنیم.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک با اشاره iبه تولید دو تله‌فیلم با موضوع دانشمندان هسته‌‌ای گفت: فیلمنامه‌های «ذهن خاموش» iبه تهیه‌کنندگی ابراهیمی و «هکر جوان» iبه تهیه‌کنندگی فراهانی در مرحله نگارش است.

کاظمی درباره تولیدات این گروه در ایام نوروز افزود: برای این ایام سعی می‌کنیم ۱۰ تله‌فیلم‌ با مضامین اجتماعی و شاد تولید کنیم تا مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی با ذکر نام تله‌فیلم‌های نوروزی شبکه یک گفت: فیلم‌های «خورشت آلو» iبه نویسندگی احمد رفیع‌زاده، «مهریه شیرین» iبه نویسندگی علی خودسیانی، «غاز» iبه نویسندگی iبهنام علیزاده، «نیش» iبه نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان، «مردم خوب» iبه نویسندگی سروش صحت، «چوپان و انگشتری» iبه نویسندگی نداف، «آقای مدیر» iبه‌نویسندگی سیدوحید حسینی، «ذهن اجاره‌ای» iبه نویسندگی مینایی و در «مسیر آفتاب» iبه نویسندگی فریدون فرهودی برای نوروز تولید می‌شود.

وی افزود: تله‌فیلم «اشیا از آنچه فکر می‌کنید iبه شما نزدیک‌ترند» iبه کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمد قاسمی‌ و ابوذر پورمحمدی، مرحله موسیقی و صداگذاری را سپری می‌کند. این فیلم داستان زنی است که همراه خانواده و دو همسایه‌اش در خانه‌ای قدیمی ‌زندگی می‌کنند. او برای پذیرایی از مهمانانش، یک دست بشقاب از همسایه‌اش iبه امانت می‌گیرد، اما یکی از بشقاب‌ها می‌شکند و…

در این فیلم گلاره عباسی، حسام بیگدلو، گیتی معینی، فاطمه شکری، مهران رجبی، رامسین کبریتی و امیر غفارمنش بازی می‌کنند. مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک با اشاره iبه تولید دو فیلم iبه مناسبت نهم دی ماه، روز میثاق امت با ولایت گفت: طرح یکی از این فیلم‌ها را مهدی سجاده‌چی نوشته است، اما هنوز نام آن مشخص نشده است. فیلم «روشنی» هم iبه نویسندگی علیرضا اسحاقی iبه مناسبت نهم دی تولید خواهد ‌شد.

کاظمی درباره تله‌فیلم‌هایی که قرار است محمدعلی طالبی برای شبکه یک کارگردانی کند، گفت: قرار است این کارگردان فیلم‌های «خداحافظ پلیکان پاخاکستری»، «ترانه مردی که لب نداشت» و «زلزله» را برای شبکه یک سیما کارگردانی کند.

فاطمه عودباشی/ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.