دانشگاه‌های ایرلند همچنان درجا می‌زنند

88-43.jpg

افت کیفی دانشگاه‌های ایرلندی در رده‌بندی جهانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس دانشگاه ایسنا، در حالیکه سایه سنگین دانشگاه‌های انگلیس بر دانشگاه‌های ایرلند جنوبی روز به روز بیشتر می‌شود، دانشگاه ترینتی دوبلین تنها دانشگاه ایرلندی است که در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر قرار دارد و رتبه ۶۷ را در آخرین رده بندی برترین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده که البته نسبت به سال قبل ۲ پله سقوط کرده است. این در حالیست که ۵ سال قبل این دانشگاه جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان بود اما پسرفت این دانشگاه روز به روز ادامه داشته است.

روند سقوط دانشگاه‌های ایرلندی تنها مربوط دانشگاه ترینتی دوبلین نبوده است و بقیه دانشگاه‌های این کشور نیز با سقوط جالب توجه روبرو بودند. دانشگاه UCD‌ که چندی قبل رتبه ۷۸ را دارا بود اکنون ۱۹۰ است و خبری هم از بقیه دانشگاه‌های ایرلندی نیست.

مسئولان دانشگاهی ایرلندی معتقدند با ادامه این روند که کمبود آموزشی در آن حرف اول و آخر را می‌زند باید انتظار اخبار بدتر را در سالیان آتی نیز داشته باشیم.

اگرچه خیلی‌ها انتقادات زیادی به این رده بندی دانشگاه‌ها دارند با این حال رده‌بندی جهانی دانشگاه معیار دانشجویان و افراد آکادمیک برای انتخاب محل تحصیل و تدریس بوده است.

رده بندی جهانی دانشگاه‌ها هرساله بین ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان صورت می‌پذیرد. این رده بندی بر مبنای ۴ مولفه پژوهش – آموزشی – بین المللی شدن و استخدام پذیری بیشتر دانشجویان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.