دانشگاه‌های برتر آسیا در سال ۲۰۲۴

۲۹خردادماه،

جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی از سوی موسسه بین‌المللی کیواس اعلام شد که در آن دو دانشگاه «هنگ‌کنگی» بعنوان جزو سه دانشگاه برتر در منطقه آسیا معرفی شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این رتبه‌بندی هر ساله از سوی موسسه بین‌المللی کیواس که یکی از مشهورترین و معتبرترین موسسات رتبه‌بندی موسسات آموزشی در جهان است، اعلام می‌شود.

در این رده‌بندی دانشگاه علوم و فن‌آوری هنگ کنگ در رتبه اول قرار گرفت ضمن اینکه دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه هنگ کنگ (UHK) در رده دوم قرار گرفتند.

بنابر اعلام موسسه بین‌المللی کیواس، در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی، از چین ۷۵ دانشگاه موفق به کسب رتبه شده‌اند و به این ترتیب این کشور بیشترین تعداد دانشگاه‌های برگزیده در این رده‌بندی را داشته است.

پس از آن کشورهای ژاپن و کره جنوبی به ترتیب با ۷۱ و ۴۹ دانشگاه، بیشترین تعداد دانشگاه‌های برگزیده را در این رتبه‌بندی به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه کیواس، از سوی دیگر کشورهای ویتنام، سریلانکا و بنگلادش با داشتن تنها یک دانشگاه در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر آسیا، کمترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این رده‌بندی کشورهای تایوان با ۲۹، مالزی با ۱۸، تایلند با ۱۲ و هندوستان و اندونزی با ۱۱ دانشگاه جزو کشورهای فعال در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر آسیا می باشند.

نکته قابل توجه در این رده‌بندی حضور هفت دانشگاه پاکستانی در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر آسیایی است که از این تعداد نیز سه دانشگاه در رده‌بندی جهانی که از سوی همین موسسه اعلام می‌شود در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته‌های کشاورزی و جنگلداری حضور دارند.

همچنین دانشگاه‌های «سانتو توماس» در فیلیپین و «یونگنام» در کره جنوبی نیز به طور مشترک رتبه ۱۵۰ را در بین برترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ کسب کردند.

بنابراین گزارش موسسه کیواس در سنجش اعتبار دانشگاه‌ها جهت اعلام رتبه آنها، هفت فاکتور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که شامل اعتبار اعضای هیئت علمی، اعتبار کارکنان، تعداد مقالات در هر دانشگاه، تعداد فراخوان مقالات، تعداد دانشجویان دانشگاه، تعداد اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکتری و حضور فعال در فضای مجازی و اینترنت می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.