دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی قابل مقایسه با هم نیستند

۱۶خردادماه،

افلیا پرتو در گفت وگو با هنرآنلاین مطرح کرد

نوازنده مطرح پیانو با تاکید بر نحوه آموزش موسیقی تاکید کرد: موسیقی باید از دوران پایه و کودکی آموزش داده شود.

 افلیا پرتو در گفت گو با خبرگزاری هنر ایران، با بیان اینکه آموزشگاه‌های موسیقی با دانشگاه‌ها قابل مقایسه نیستند، اظهار داشت: دانشگاه داری یک برنامه، اصول و کار آکادمیک می باشند و از این حیث آن را با آموزشگاه‌ها نمی‌توان مقایسه کرد.

وی ادامه داد: آموزش موسیقی در سه بخش دانشگاه‌ها آکادمیک، آموزشگاه‌ها و تدریس خصوصی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها راه و روش مخصوص خود را دارند.

پرتو دربارهٔ آموزشگاه موسیقی گفت: ساز و کار آموزشگاه‌ها به صورتی است که باید و نباید‌ها چندان پشت آن‌ها نیست و هرکسی که به دنیال یادگیری موسیقی است، می‌تواند به آموزشگاه‌ها مراجعه کند، البته هنرجویانی خوبی نیز در آموزشگاه و یا تدریس خصوصی به عرصه موسیقی معرفی می‌شوند.

این هنرمند با اشاره به آموزش موسیقی در دو بخش سنتی و جهانی خاطر نشان کرد: دربخش سنتی شاید چندان نیازی به دانشگاه‌ها نباشد و روش‌های سینه به سینه وشفاهی بتواند جوابگو باشد، اما در مورد موسیقی جهانی ترجیح آن است که کار از روی اصول و به صورت آکادمیک انجام شود.

وی با بیان اینکه موسیقی در همه جای دنیا بخشی از زندگی مردم است، تاکید کرد: در خارج از ایران موسیقی جزو برنامه‌های درسی مدارس است وهمواره در زندگی اشخاص حضور دارد، ما نیز باید توجه بیشتری را به این هنر داشته باشیم.

پرتو تصریح کرد: متاسفانه ما درابتدا باید تلاش کنیم تا جایگاهی برای موسیقی خودمان پیدا کنیم بعد به فکر مسائل دیگر باشیم.

انتهای پیام
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.