دانشگاه آزاد اسلامی باید در دنیا الگو باشد

جام جم آنلاین: آیت الله نوری همدانی اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید در دنیا الگو باشد و دانشمندان ایرانی نیز باید همانند گذشته در تمامی علوم سرآمد باشند.

به گزارش خبرگزاری آنا، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم در مراسم دیدار رییس و هیات رییسه دانشگاه آزاد با وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحث در اسلام بازگشت به اسلام است گفت:‌ اگر به گذشته مراجعه کنید متوجه خواهید شد که مسلمانان دارای تمدنی با عظمت بودند و باید پرسید که چه شد مسلمانان دچار انحطاط شدند.

وی افزود:‌ بسیاری از علوم دارای اسامی عربی هستند زیرا بسیاری از دانشمندان و متخصصان در آن حوزه مسلمان بودند.

نوری همدانی اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید در دنیا الگو باشد و دانشمندان ایرانی نیز باید همانند گذشته در تمامی علوم سرآمد باشند.

این مرجع تقلید در ادامه یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه و جهان را مسئله اقتصاد عنوان کرد و گفت:‌ یکی از مهمترین علل بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا مشکل ایجاد منابع تولید و توزیع است .

نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ اگر امروز دنیای غرب با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌رو است ناشی از دوران رنسانس بوده زیرا آنها در آن دوران خدا را کنار گذاشتند و امروز باید بدانید ولایت فقیه و در نظر گرفتن خدا در کارها مسئله مهم و اساسی در پیشرفت است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.