دانشگاه جامع امام حسین (ع) با پنج دانشگاه معتبر کشور تفاهم نامه امضاکرد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، این تفاهم نامه در ۱۷ بند مختلف از جمله همکاریهای مشترک در زمینه آموزش و پژوهش و ایجاد مراکز پژوهشی مشترک و همچنین ایجاد قطب های علمی با حضور روسای دانشگاههای یاد شده و ‘مهدی نژاد’معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

این تفاهم نامه همکاری با حضور ‘ظریف منش’ رییس دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان میزبان، ‘رنجبر’ رییس دانشگاه تربیت مدرس ،’روستا آزاد’ رییس دانشگاه صنعتی شریف ،حجت الاسلام ‘شریعتی’ رییس دانشگاه علامه طباطبایی و ‘جبل عاملی’ رییس دانشگاه علم و صنعت امضا شد .’رهبر’ رییس دانشگاه تهران به دلیل مشغله کاری در این جلسه حضور نداشت .

‘ظریف منش’ رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) پیش از امضای این تفاهم نامه در سخنان کوتاهی به تشریح برنامه ها و فعالیت های دانشگاه جامع امام حسین در زمینه علوم مختلف پرداخت و همکاری میان دانشگاهها را گامی موثر در جهت پیشرفت و اعتلای کشور دانست .

‘مهدی نژاد’ نیز با تاکید بر ضرورت و همکاری میان دانشگاهها در زمینه های مختلف پژوهشی تحقیقاتی و سایر زمینه ها این گونه همکاری ها را حایز اهمیت فراوان برای خنثی کردن توطئه ها و نقشه های دشمنان به ویژه توطئه هایی که برای جامعه دانشگاهی کشور طراحی شده است مفید و ضروری دانست .

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه این وزارت خانه اهمیت زیادی نسبت به همکاریهای پژوهشی وتحقیقاتی میان دانشگاهها قائل است، گفت : این وزارت خانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های دفاعی از آذر ماه سال ۸۸ تا کنون به دانشگاههای کشور پرداخت کرده و تحقیقات و فعالیت هایی که در زمینه های دفاعی در دانشگاهها صورت گرفته است نتایج بسیار خوبی در بر داشته است.

مهدی نژاد در سخنان خود خطاب به روسای دانشگاههای یاد شده تاکید کرد : امضای این تفاهم نامه همکاری نباید صرفا جنبه صوری و تشریفاتی داشته باشد و باید تمام بندهای آن تا اجرای کامل پیگیری شود.

سیام **۱۷۲۳ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۲۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۴۴نظر ثبت شده
  1. خخخخخ:

    برای چی دیگه نظر خواهی کردید شما که اصلا به فکر ما که چهار سال از عمر و جوانی خودمون رو در اینجا گذاشتیم نیستند الان هر کوره داهاتی یه دانشگاه هست که مدرک معتبر میده اما اینجا چی

  2. سید مهدی:

    من تو دانشگاه امام حسین درس نخوندم ولی تا حالا فکر نمیکردم این دانشگاه همچین داستانایی داشته باشه!
    مدرک داخلی دیگه چه صیغه اییه!!!!!
    الان که دانشگاه تک ماکارون (علمی کاربردی) داره مدرک معتبر میده!
    خیلی مسخره است واقعا که دانشگاه امام حسین دانشجوهاش اینقدر مصیبت داشته باشن!!!

  3. محمد:

    بنام خدا
    کم کم داریم به نتیجه میرسیم که نگاهی که در سپاه و دانشگاه امام حسین هست نگاه سطحی و نگاهی است که انگیزه را از پرسنل میگیرد.
    وقتی جلوی ساده ترین و بدیهی ترین حق که همان مدرک معتبر دانشگاهی باشد را می گیرند یعنی اینکه اینها ارزشی برای پرسنل خود قائل نیستند و این بسیار تاسف بار است برای نهادی مثل سپاه.

  4. مهران:

    دوستان عزیز بیشتر مدارک این مسئولان از همین دانشگاه امام حسین ع است ولی برای خودشان روزانه صادر می کنند و برای ما بدبختهای بیچاره و بی کس و کار بر روی آن می نویسند داخلی، تا نتوانیم درس را ادامه بدهیم و بیسواد و با انگ مدرک داخلی زندگی کنیم
    دانشگاه امام حسین ع یعنی از پیام نور و غیرانتفاعی و کاربردی خاک بر سر تر است که گاهی زیر زمین خانه شان را دانشگاه کردنده اند و مدارک صادر می کنند و دانشگاه امام حسین ع حداقل بهش بر نمی خورد.

  5. محسن:

    علوم هسته ای تماما انتقال پیدا کند به دانشگاه های دیگر. فردا تهمت سلاح هسته ای نزنند به دانشگاه امام حسین سلام الله! بخاطر سیاست خارجی ها گفتم.

  6. محسن:

    دانشگاه امام حسین شهید سلام الله را سنجیدم مردان خاکی! پاکی دارد. کمی ناراحت شدم چون دانشمندان برتر این دانشگاه از حوزه علوم نوین محروم شده بودند.
    ریاست دانشگاه بدانند بینیازم! فقط ابراز!
    عده ای مغرور مغناطیس شدند محروم کردند دانشمندان دانشگاه امام حسین شهید علیه السلام!
    اگر پرچم آخر الزمان بیرون بیاید برای دفاع از امام حسین سلام الله از دانشگاه امام حسین سلام الله بیرون می آید ان شاءالله. محروم کردند اما کسانی را که خداوند بخواهد یاران باشند کسی نمیتواند محروم کند. بدگویی نکنید داستان گذشته! گذشته است.
    پرچم های خراسان را دانشگاه امام حسین سلام الله تقدیم رهبر میکنند! از رهبر درخواست بودجه جهت آزمایش و درخواست سکوت سر و محرمانه کنید! بگویید محرمانه کردیم خاکی هستیم!زیاد شلوغش نکنید سهم رهبر خودتان احتمال دارد توسط نامحرم برده شود!

  7. نام شما...:

    کسی نیست جواب ما رو بده

  8. تتها:

    امروز دیگه مدرک این دانشگاه من از زندگی کردن هم نامید کرد فکر کنم بمیرم خیلی بهتر باشه، رفتم دانشگاه آزاد میگه مدرک شما هیچ گونه ارزشی نداره ، مسئولین محترم لطفاً تورو خدا یه فکری به حال ما بیچاره ها کنید.
    الان اکثر دانشگاه های امام حسین استان ها زیر نظر علمی کاربری دارن با مدرک رسمی دانشجو میگیرند لطفا از این طریق مدرک ما رو معادل سازی کنید این کار رو که توی دانشگاه خودتان میتونید بکنید

  9. ناشناس:

    امروز دیگه مدرک این دانشگاه من از زندگی کردن هم نامید کرد فکر کنم بمیرم خیلی بهتر باشه، رفتم دانشگاه آزاد میگه مدرک شما هیچ گونه ارزشی نداره ، مسئولین محترم لطفاً تورو خدا یه فکری به حال ما بیچاره ها کنید.
    الان اکثر دانشگاه های امام حسین استان ها زیر نظر علمی کاربری دارن با مدرک رسمی دانشجو میگیرند لطفا از این طریق مدرک ما رو معادل سازی کنید این کار رو که توی دانشگاه خودتان میتونید بکنید

    • ناشناس:

      کسی نیست جواب مارو بده ؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. فففف:

    از مسوولین مربوطه خواهشمندم درباره ارتقای تحصیلی دارنددارندگان مدرک داخلی دانشگاه امام حسین همدان تصمیم گیری کنند سپاسگزارم
    یه فکری به حال ما بدبخت بیچاره کنید ما جوانی مان رو در این دانشگاه گذاشتیم

  11. سامان:

    بقول دوستان، حیف است دانشگاه به این خوبی ،مدرک بدردنخور داخلی ارائه کند.
    این نوع مدرک دیگر در هیچ کجا مرسوم نیست.
    مسئولان رسیدگی کنند.

  12. مرادی:

    این یک نوع فریبه مسولای دانشگاه امام حسین (ع) و قتی که میدونن مدرک داخلی و به درد ادامه تحصیل و یا استخدام نمی خوره چگونه به خودشون اجازه میدن وقت و هزینه یک جوان رو چهار سال تلف بکنن وقتی میدونید برابر چاچوبای وزارت علومه چرا فکری به حال رسمی شدن این مدارک نمیکنید؟

  13. محمدرضا:

    سلام. خسته نباشید.
    من مدرک کاردانی ناپیوسته معماری دارم.برای کارشناسی میخوام تو دانشگاه امام حسین درس بخونم.
    امکانش هست یا باید تغییر رشته بدم.
    واسه ی ورود به دانشگاه باید چیکار کنم؟

  14. S>G:

    بنام حضرت دوست
    واقعا چرا دانشگاههایی مثل آزاد و پیام نور یا ….که سطح علمیشون پایین تر از دانشگاه امام حسین است باید مدرک رسمی بدن ولی دانشگاه امام حسین داخلی بده.آخه چرا.حیفه بخدا.ظلمه.حق الناسه.مسئولین چرا بیکار نشسته اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. عبادی:

    بنام خدا
    من هم از مسئولین عزیز و زحمتکش سپاه میخواهم در راستای رسمی کرن مدارک داخلی اقدام نمایند تا برادران بسیجی و سپاهی بتوانند در این مارتن علمی رقابت نمایند. خدا قوت

  16. سهرابی:

    بنده کاردانی دانشگاه آزاد بودم و کارشناسی را داخلی خوندم.واقعا سطح علمی بالایی داره دانشگاه امام حسین.اما متاسفانه همین رسمی نبودن مدارک تنها عیبشه که اونهم امیدوارم با شناختی که از مسئولین باهوش و با تدبیر سپاه دارم ، بزودی این مشکل مرتفع شود.انشااله

  17. محمد صادق:

    بنام خدا
    بنده دست تک تک مسئولین سپاه رو می بوسم و عاجزانه می خواهم پیگیر رسمی شدن مدارک داخلی باشید.نگذارید این جوانان از غافله علمی عقب بیفتند.التماس دعا

  18. محمد:

    سلام واقعا که متاسفم اول برای خودم که وقتم وعمرمو هزینه کردم واسه یه موسسه بی در وپیکر دانشگاه که نمیشه گفت جایی که مدرکش حتی خودشون قبول ندارن چه فایده متاسفه این همه پول هزینه کردم

  19. عبدالحسینی:

    بسمه تعالی
    الان دانشگاه آزاد-پیام نور-علمی کاربردی و … همه بدون کنکور داشجو می پذیرند و فارغ التحصیل شدن هم در آنها بسیار راحت است.من داداش خودم براحتی لیسانس نر افزار گرفت.ولی دانشگاه امام حسین با این عظمت و سخت گیری،حیف است که مدرک نا معتبر داخلی صادر می کند.واقعاً حیف است.

  20. م.ج:

    با سلام
    بخدا قسم که مسئولان دانشگاه امام حسین(ع) و متولیان امر در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید مسئول و پاسخگوی ما باشند که از حق زن و بچه زده ایم و با سختی چهار سال از عمرمان را تلف کرده ایم تا یک مدرک بدردنخور که حتی خود دانشگاه امام حسین هم گاهاً آن را قبول ندارد به ما بدهند.ما که نمی گذریم.واگذارشان کردیم به خدای بزرگ…

  21. مصطفی:

    سلام.الان دیگه دورقوزآباد هم دانشگاه زده و داره بدون کنکور دانشجو میگیره و مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم میده.باعث تاسفه که دانشگاه امام حسین دست رو دست گذاشته!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

  22. ع.ح:

    سلام : حداقل با پیام نور توافق کنید مدارک داخلی را بپذیرد . الان که همه جا شده بدون کنکور و….

  23. علی .ح:

    با سلام: لطف کنید فکری براب مدارک داخلی دانشگاه کنید . بخدا لیسانس گرفتن تودانشگاه امام حسین و دانشکده های آن خیلی سخته ولی متاسفانه داخلیه .لطف کنید بخاطر اعتمادی که جوانان کردند مشکل را حل کنید .

  24. حسام:

    سلام
    به قول دوستمون یاسین واقعا یک ظلم بزرگ در حق جوونای مردمه.آخه من نمیدونم چرا دنبال رسمی کردن مدارک نیستن. اگه مدرک داخلی دانشگاه امام حسین رسمی بشه،نه تنها لطمه ای به آقایون و مجموعه نمیزنه بلکه یک اعتباریست برای سیستم سپاه و دانشگاه امام حسین و از طرفی راه باز میشه برای ادامه تحصیل و ورود پرسنل خدوم و ولایت مدار سپاه به محیط بیرون از سپاه.حتی اگر مسئولین مربوطه فکر میکنند که اگر مدارک این پرسنل رسمی شود ، آنها ممکن است که فکر بیرون رفتن از سپاه به سرشان بزند ، تازه این هم که خود در کلان یک حسن است برای سپاه.چرا که نیروهای پرورش یافته در سپاه و ارزشی در پستهای دیگر نشسته و میتوانند در محیط بیرون از سپاه تاثیر گذار باشند.
    مسئولین محترم کمی بیشتر بیندیشید!
    شاید این خود یک فرصت باشد، نه تهدید!!!!!

    • محمد:

      سلام خدمت تمام بچه های باهوشی که بدون توجیه در دانشگاه امام حسین درس خوندنند و اخر سر بعد از فراغت از تحصیل مدرکی دریافت کردنند که برچسب داخلی ان برابر با بی سوادی تلقی شد و راه را بر مسیر پر پیچ و خم زندگی بست. برادر حسام اگه تو نمی تونی ادامه تحصیل دهی باز جای شکرش باقیست که سر کاری اما من و عده ای از دوستانم از طریق بسیجی به این دانشگاه اومدم و تا حال به خاطر قبول نداشتن مدرکمان بیکاریم.امیدوارم که تا دیر نشده است کاری بکنند.

  25. ناشناس:

    سلام
    تو رو خدا یه دانشگاه دیگه رو انتخاب کنین. این همه دانشگاه. من خودم اینجا خونم واقعا چرته. نه سطح علمی داره نه اینده کاری

    • یاسین:

      دوست عزیز من که خودم فارغالتحصیل دانشگاه امام حسین سال ۱۳۸۶ هستم هم آرایه ترمی مون مطابق ارایه ترمی بقیه دانشگاههای به ظاهر معتبر کشور بود هم اساتیدمون جزو اساتید زبده دانشگاهها بودند به نظر شما دوست ناشناس ملاک معتبر بودن چیست ! آقایانی که هنوز در مقابل این حق قانونی جوونای مردم مقاومت بی مورد میکنید بدونید که این روزها دیگه چیزی به اسم آزمون ورودی هم حتی بعضی دانشگاهها ندارن و بدون آزمون دانشجو میبذیرند همه دانشگاهها هم مدرک اونا رو قبول دارن ولی ما که کنکور دادیم و با معدل خوب هم قبول شدیم و به لحاظ سطح علمی چیزی از بقیه دانشگاهها کم نداریم این وضعیتمونه.حتی دانشگاه افسری هم همین مشکل رو داشت ولی به راحتی با دانشگاه آزاد به تفاهم رسید . به خدا همتون اون دنیا باید جواب بدین چون این کارتون چیزی کمتر از جنایت گروهکهای تروریستی نیست که تعداد زیادی از جوونای این مرز و بوم را به نابودی کشاندید. به امید مصلح موعود

    • محمد:

      الان دیگه دانشگاه امام حسین داخلی نمیگیره اقای ناشناس.واقعا برات متاسفم چرا الکی قضاوت می کنی. به خدا ارزشش از خیلی دانشگاه ها بیشتره

      • علیرضا:

        محمد جان چرا هنوز هم داره داخلی می گیره متاسفانه.هم افسری و هم جامع.نمیدونم چرا مسئولان امر چرا اینقدر عشق داخلین؟فکر کنم نمیخوان کسی مدرکی بالاتر از مدرک خودشون داشته باشه..

  26. مرتضی ج:

    سلام
    نوشته دوستان را در بالا خواندم.حرف دل من را زده اند.من هم به این درد گرفتارم.از متولیان امر آموزش در سپاه عاجزانه تقاضامندم در ارتقا پاسداران حریم ولایت بکوشند.نگذارید پاسداران از این ماراتن علمی عقب بمانند.همه در فکر ارتقا هستند ولی ما باید در جا بزنیم.باعث تاسف است.فکری بکنید.

  27. مهدیه:

    سلام.بنده هم برادرم داخلی دانشگاه امام حسین خوانده است و اتفاقا از بهره هوشی خوبی هم برخورداره و تعریفهایی هم که میکنه ظاهرا خیلی هم سخت میگیرن اونجا.ولی از وقتی که فارغ التحصیل شده و فهمیده که دیگه با این مدرک نمیتونه ادامه تحصیل بده ، به مرز افسردگی رسیده.ترا بخدا مسئولین فکری به حال این بیچاره ها بکنند.آخه اینا نمیتونن که چهار سال دیگه وقت بذارن از صفر شروع کنن.آخه این انصافه!!!!

  28. محمد:

    ای خدا دیگه دردمونو به کی بگیم.آخه ما چه گناهی کردیم با اینکه در دانشگاه های دیگه پذیرفته شدم ام به خاطر علاقه ی وافرم به آقام امام حسین ( ع )و احساسم به خاطر اینکه تمام دانشجوها همه ولایی هستن به این دانشگاه اومدم. از همون اوایل بهمون گفتن که مشکلات درست میشه و چند بار از تهران به دانشگاه ما در شهر یاسوج اومدن و گفتن که مشکل دانشگاه حتما حل میشه.با هزاران مشکلی که داشتیم و دغدغه ی داخلی بودن همیشه جلوی چشم ما بود درسمونو تموم کردیم و حتی در امتحان دارندگان مدرک معادل نیز من و تعدادی از دوستانم شرکت کردیم که آخرین سالش بود و همه قبول شدیم که بعدا گفتن مدرک شما حتی معادل هم حساب نمیشه. یه عده رفتن و ادامه تحصیل دادن و مدرک هم گرفتن که نمی دونم به چه روشی این کار رو کردن. من که تو امتحان ارشد حقوق پذیرفته شدم جرات نکردم برم. مدرک ما حتی ارزش استخدامی هم نداره.مدرکمونو حتی خود سپاه هم قبول نداره. من توی این موندم که اگه این نوع پذیرش بی ارزش بود چرا ما جونای بد بختو جذب کردن. تو رو خدا کاری کنید تا ماهم مثل خیلی ها که این مشکلو داشتن و مشکلشون حل شد مشکلمون حل بشه. اما نه ده سال دیگه دیگه ارزشی نداره. یا حق

  29. مجید:

    خیلی مدارک داخلی دانشگاه امام حسین معتبره که باش میرن با دانشگاههای بزرگی مثل شریف و امیرکبیر تفاهم نامه امضا میکنن.خنده داره والله….
    اگه زرنگید یه فکری به حال این مدارک داخلیه به درد نخور بکنید.

  30. احمد:

    سلام
    همه ارگانهاو سازمانها از جمله ارتش،ناجا،فرهنگیان و… دیگر چیزی بنام مدرک داخلی ندارند.همه مدارکشان را رسمی و مورد تایید کرده اند.نمیدانم اصرار دانشگاه امام حسین برای صدور مدرک بی ارزش داخلی چیست.حتی کارخانه زرماکارون هم واحد علمی کاربردی تاسیس کرده و مدرک مورد تایید صادر میکند.خیلی زشته که مسئولین تدبیری برای حل این مشکل بزرگ ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

  31. ز - حمیدی:

    با سلام وخسته نباشید.
    باعث تاسف است که مسئولین امر بویژه مسئولین سپاه پیگیر رسمی شدن مدارک داخلی دانشگاه امام حسین نیستند.بنده دوستی داشتم که حتی سر این موضوع زندگی اش در حال از هم پاشیده شدن است، زیرا شوهر این بنده خدا گفته که تو ادعا کرده ای که مدرک رسمی و معتبر داری، در صورتیکه مدرک تو داخلی است و هیچ جا قبولش ندارند.متاسفانه دانشگاه امام حسین با این همه دبدبه و کبکبکه مدرکش به هیچ دردی نمی خورد.بنده فکر میکنم مسئولین امر ، ارزشی برای نیروهای تحت امر خود قائل نیستند که پیگیر حل شدن این موضوع نیستند.

  32. حامد:

    مشکل مدارک داخلی دانشگاه امام حسین از سوی مسئولین سپاه حل نمی شود.ایشان تصمیمی برای حل این مشکل ندارند و برایشان هم اهمیتی ندارد.
    و گرنه وزارت علوم کاملا آمادگی خود را برای حل این معضل اعلام کرده بود.نمیدانم علت این پافشاری مسئولین سپاه برای داخلی ماندن این مدارک چیست؟؟؟!!!!!!

    • نام شما...:

      بله واقعا که خود من یک موقعیت مناسب استخدامی داشتم که بخاطر قبول نکردن م داخلی درست نشد ای خدا خودت درست کن ما که با وضعیت بسیار سخت ۵ سال رو تلف کردیم خودت درستش کن….

    • سلام:

      وزارت گفته بود پول شبانه رو بدین دانشگاه قبول نکرد
      من حاضرم پول شبانه رو بدم اما مدرکم رو درست کنند
      من ارشد دفاع کردم اما دانشگاه ازاد مدرکم رو به خاطر همین موضوع نگه داشته .
      ان شاء ا.. که یکم تفکر و تعقل به دوستان اعطا کنه و مشکلات ما هم حل شه

  33. مهدی:

    حیف ازاین دانشگاه امام حسین(ع) بااین نام مقدس و زیبا و این سطح علمی که مدرکش به هیچ دردی نمی خورد.متاسفانه مسئولین ذیصلاح هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدهند.بنده در جریان بودم که حتی وزارت علوم هم کاملا آماده بود ولی دریغ از نگاههای تنگ نظرانه…
    حیف و صد افسوس!!!!!!

  34. خادم رهبر:

    باعرض سلام واحترام:تو رابجون هر کی که دوس دارین یه فکری هم به مدارک دانشکده افسری امام حسین(ع) بکنید که هرجا میبریم واسه ادامه تحصیل میگن مدرکتون داخلیست.

  35. نجف پور:

    به نام خدا
    این تفاهم نامه ها برای ارتقائ علمی مفید وخوب است
    اما برای امثال من که سال ۸۷ ازاین دانشگاه فارغ التحصیل شدیم ومدرک داخلی این دانشگاه راگرفتیم که نه بدرد موسسه دولتی میخورد ونه ارزش ادامه تحصیل رادارددرصورتیکه همان سالها قول هایی داده شدولی عملی نشد چه کاری باید انجام دهیم ازمسئولین خواهشمندم چاره ای بیندیشند تامدارک ما نیز دارای ارزش استخدامی وادامه تصیل گردد(دانشگاه امام حسین (ع)کرمان)

  36. اسکندری:

    از مسوولین مربوطه خواهشمندم درباره ارتقای تحصیلی دارنددارندگان مدرک داخلی دانشگاه امام حسین همدان تصمیم گیری کنند سپاسگزارم

    • محمد:

      فقط همدان! این دردیه که کل بچه های فارغ التحصیل دانشگاه داخلی امام حسین با آن رو برو هستن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.