دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب طراحی هواپیمای جت

دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب طراحی هواپیمای جت

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی) و دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه به عنوان قطب الکترواویونیک کشور در طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره معرفی شد.
محمد اسماعیل همدانی گلشن در نشست با خبرنگاران گفت: بر مبنای تفاهم نامه منعقد شده با رئیس سازمان صنایع هوایی، تمامی تحقیقات مرتبط با ساخت هواپیمای جت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت خواهد گرفت.
وی موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در راستای ایجاد زیرساخت ها به منظور تحقق این طرح کلان ملی عنوان کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش شش دانشجوی کارشناسی ارشد در این رشته خواهد کرد.
وی تأسیس گروه پژوهشی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در جهت تحقق این طرح اعلام کرد.
ساخت
نخستین بالگرد ملی ایران در دست طراحی است
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از طراحی و ساخت نخستین بالگرد ۱۴ نفره ایران با آخرین استانداردهای بین المللی از سوی این دانشگاه و شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران خبر داد.
محمداسماعیل همدانی گلشن در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان کار طراحی این بالگرد را بر عهده گرفته و نخستین بالگرد ملی ایران براساس آخرین استانداردهای بین المللی و با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان داخلی طراحی و ساخته می شود.
همدانی گلشن اظهار امیدواری کرد که مراحل اصلی طراحی و ساخت بالگرد ملی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخت بالگرد ملی در این دانشگاه را یکی از رویدادهای مهم در حوزه فناوری های پیشرفته در کشور یاد کرد.

دانشگاه صنعتی اصفهان

 

طراحی هواپیمای جت

 

هواپیمای جت

 

دانشگاه صنعتی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.