دانش ساخت هواپیمای مسافربری بومی است

جام جم آنلاین: رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانش طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در کشورصد درصد بومی و کار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی داخل کشور است.

 علیرضا رهایی امروز(سه شنبه) در حاشیه هم اندیشی فناوری های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جمع خبرنگاران افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت این هواپیما در داخل کشور انجام می شود اما درصورت نیاز از همکاری نهادهای بین المللی هم استفاده خواهیم کرد؛ اما نقش محوری مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در طراحی این هواپیما حتما حفظ خواهد شد.

رهایی گفت: زمانی که پروژه طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره به عنوان اولین پروژه کلان در شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری ( عتف)‌ تصویب شد ، مقدمات کار آماده شد.

وی با بیان اینکه مقدمات برنامه ریزی کار پروژه از خرداد ماه آغاز شد افزود: کار اصلی از تیرماه آغاز شد و به دنبال آن کمیته راهبری این پروژه در دانشگاه امیر کبیر تشکیل و همکارانی از دانشگاههای صنعتی اصفهان ، علم و صنعت ، پارک علم و فناوری فارس و سازمان صنایع هوایی کشور مشخص شدند و تا کنون دو جلسه کمیته راهبری این پروژه تشکیل شده است.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.