دان مترکی مایکروسافت را به قصد زینگا ترک کرد

۱۲ تیرماه ۱۳،

رئیس بخش سرگرمی‌های شرکت آمریکایی مایکروسافت، آقای دان متریک، پس از حرف و حدیث‌های فراوان بعد از معرفی کنسول Xbox One، تصمیم گرفت تا سمت خود را واگذار کند و ریاست کل شرکت Zynga را به عهده بگیرد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، استعفای دان متریک احتمالا هیچ ارتباطی با اتفاقات اخیر بخش سرگرمی‌های مایکروسافت ندارد و تصمیم وی برای خروج از این شرکت یک توافق دو طرفه بین او و کمپانی Zynga بوده است. شرکت Zynga که به توسعه‌ی بازی‌های تحت وب و فیسبوکی شهرت دارد، اخیرا بازی‌های موبایل را هم در دستور کار خود قرار داده اما از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. از ۲ سال پیش تا به امروز خبرهایی پیرامون هر چه کوچک‌تر شدن این شرکت به گوش می‌رسد اما با پیوستن دان متریک به عنوان مدیر کل مجموعه، شاید بتوان امید داشت که زینگا از ورشکستگی نجات یابد.
 
استیو بالمر، مدیر فعلی مایکروسافت در نامه‌ای به تمامی کارکنان این شرکت از دان متریک و زحماتش قدردانی کرد. وی اعلام کرد از این پس تمامی گزارش‌های مربوط به بخش سرگرمی‌های مایکروسافت مستقیما به شخص استیو بالمر ارسال خواهد شد و موقتا جایگزینی برای این بخش وجود ندارد.
 
وی ضمن تشکر از متریک و تیمش گفت: "پس از ملحق شدن به IEB، بیش از ۶ سال پیش، دان متریک و تیمش کارهای بسیاری را به سرانجام رساندند. کاربران Xbox Live از ۶ به ۴۸ میلیون افزایش یافتند، Xbox 360 پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ۲ سال اخیر شد، کینکت را معرفی کردیم و بیش از ۲۴ میلیون از این سنسور را فروختیم. بازی‌های فوق‌العاده‌ای ارائه دادیم و از همه مهم‌تر، برند Xbox را به چیزی فراتر از بازی‌های ویدئویی معنا بخشیدیم تا ارائه دهنده همه نوع سرگرمی‌ای باشد. موزیک، فیلم، ورزش، تلویزیون و بسیاری دیگر."
 
شرکت زینگا نیز طی بیانیه‌ای پیوستن دان متریک به عنوان مدیر کل تازه این شرکت را تائید کرد. متریک از ۸ جولای مدیریت زینگا را تمام و کمال به عهده خواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.