داور جشنواره فجر تندیس جشنواره استرالیایی را به «آینه‌های روبرو» داد

۲۶ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، این تندیس که «انار بلورین» نام دارد، توسط آن دمی گروئه یکی از داوران بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به ایران آورده شد. در مراسمی با حضور نگار آذربایجانی کارگردان، فرشته طائرپور تهیه کننده، مریم بوبانی و شایسته ایرانی بازیگران «آینه‌های روبرو» به عوامل فیلم اهدا شد.

در این مراسم طائرپور بعد گرفتن تندیس خود در خصوص هفته فیلم‌های ایرانی در استرالیا توضیح داد: «برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی سبب معرفی بهتر فیلم‌های ایرانی در خارج می‌شود و از شرکت فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی موثر‌تر است. ایرانی‌ها و خارجی‌ها در این هفته‌ها از فیلم‌های ایرانی استقبال می‌کنند. ما خوشحالیم که جایزه مخاطبان این جشنواره را به دست آوردیم.»

در ادامه این مراسم آن دمی گروئه در خصوص برگزاری این جشنواره توضیح داد: «فیلم‌های «پله آخر» علی مصفا، «بغض» رضا درمیشیان، «اینجا بدون من» بهرام توکلی، «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی و «آینه‌های روبرو» نگار آذربایجانی در این جشنواره به نمایش درآمد.»

او ادامه داد: «با توجه به کمدی بودن فیلم «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی تصور من این بود این فیلم بتواند آراء تماشاگران را کسب کند اما فیلم «آینه‌های روبرو» انتخاب شد و این انتخاب برای ما قابل توجه بود. ما فیلم‌های ایرانی این جشنواره را با وسواس خاصی انتخاب می‌کنیم و این فیلم‌ها در شش شهر به نمایش درمی آید. در ‌‌نهایت از میان مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی رای‌گیری می‌شود که فیلم منتخب خود را مشخص کنند.»

آن دمی گروئه دربارهٔ حضور خود در ایران گفت: «برای بار سیزدهمین به ایران آمدم. سال ۸۹ عضو هیات داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر بودم و به همراه همکارانم جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را به فیلم «آینه‌های روبرو» اهدا کردیم.»

فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» تاکنون از سوی ۷۱ جشنواره جهانی و شش جشنواره ایرانی مورد استقبال قرار گرفته و مجموعا ۱۷ جایزه از فستیوال‌های رقابتی در خارج و شش جایزه از جشنواره‌های داخلی را نصیب خود ساخته است. این فیلم پیش از این در فستیوال‌های سیاتل، و لانگ آیلند در نیویورک، از سوی تماشاگران جایزه بهترین فیلم بلند را دریافت کرده است. 
 

 «آینه‌های روبرو» اولین ساخته سینمایی نگار آذربایجانی است و در آن شایسته ایرانی، غزل شاکری و مریم بوبانی بازی می‌کنند.

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.