دبیرکل اتحادیه عرب امروز به غزه می‌رود

۲۸ آبان ،

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، دبیرکل اتحادیه عرب به همراه چند تن از وزرای امور خارجه کشورهای عربی به نوار غزه مسافرت خواهند کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی اعلام کرد، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب به او گفته که به همراه هیاتی از وزرای امور خارجه کشورهای عربی و به درخواست محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از نوار غزه بازدید خواهند کرد.

عریقات ادامه داد، وزیر امور خارجه فلسطین نیز در این مسافرت هیات متشکل از دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای خارجه بعضی از کشورهای عربی را همراهی خواهد کرد.

سفر العربی در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش نخست وزیر مصر و وزیر امور خارجه تونس برای نشان دادن حمایت‌ خود از مردم فلسطین به نوار غزه مسافرت کردند.

از سوی دیگر، بعضی منابع آگاه در قاهره اعلام کردند، هیاتی بلندپایه متشکل از وزرای خارجه کشورهای عربی به همراه دبیر کل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) به منظور اعلام هم‌بستگی با ساکنان نوار غزه به این منطقه تحت محاصره و حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی مسافرت می‌کنند.

تعدادی از هیات‌های عربی برای مسافرت به نوار غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است وزرای خارجه مصر، تونس، لیبی و الجزائر به همراه نبیل العربی به نوار غزه مسافرت کنند.

این منابع همچنین از احتمال افزایش شمار هیات‌های مسافرتکننده به نوار غزه خبر دادند و اعلام کردند که شمار نهایی هیات‌هایی که راهی غزه می‌شوند، پس از اتمام نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب مشخص خواهد شد.

در همین حال، عزت الرشق،‌ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تمجید از مسافرت شماری از مسئولان کشورهای عربی به نوار غزه به منظور هم‌بستگی با ملت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی، تاکید کرد که این مساله به وضوح نشان می‌دهد که انقلاب‌های عربی خواب را از چشمان صهیونیست‌ها خواهد ربود.

به گزارش تفسیری ایسنا به نقل از خبرگزاری قدس پرس، عزت الرشق طی اظهاراتی مسافرت نخست وزیر مصر و وزیر امور خارجه تونس به نوار غزه را ستود.

وی تاکید کرد: به رغم حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به ساختمان اول وزیری فلسطین در غزه پس از مسافرت اول وزیر مصر به این منطقه و سخنرانی در این مکان به منظور اعلام همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین، امروز نیز شاهد بودیم که اول وزیر تونس همراه با هیات وزارتی تونس به منظور همبستگی با ملت فلسطین وارد نوار غزه شد، بنابراین بهار عربی کابوسی برای صهیونیست های غاصب خواهد بود و آرامش را از آنان خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.