دبیرکل اتحادیه عرب: مشکل واقعی غزه اشغالگری اسرائیل است

۰۱م آذر ،

دبیرکل اتحادیه عرب که به غزه رفته است، اعلام کرد، مشکل نوار غزه اجرای آتش‌بس نیست بلکه مشکل واقعی اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب که در راس هیئتی متشکل از وزرای امور خارجه بعضی کشورهای عربی و ترکیه وارد غزه شده است، در دیدار با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب حماس در غزه گفت : مشکل واقعی برقراری آتش‌بس نیست بلکه تداوم حملات و اشغالگری رژیم صهیونیستی است و همه کشورهای عربی و اسلامی در سراسر جهان باید برای پایان دادن به اشغالگری این رژیم تلاش کنند.

العربی تصریح کرد، اگر آتش‌بس برقرار شود، تردیدی نیست که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه دوباره تکرار خواهد شد و بر همین اساس باید تلاش‌ها بر توقف حملات و اشغالگری این رژیم متمرکز شود.

العربی گفت که به عقیده او، آنچه امروز در غزه ملاحظه کرده، تاکیدی بر این واقعیت است که ملت فلسطین هرگز شکست نخواهند خورد و نیز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که از ۶۰ سال پیش آغاز شده است، همچنان ادامه خواهد داشت.

اسماعیل هنیه نیز در دیدار با نبیل العربی و هیئت عربی تاکید کرد، حماس تلاشه‌ایی را که از جانب ترکیه، قطر و وزرای خارجه عرب به ریاست دبیرکل اتحادیه عرب برای توقف حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه صورت می‌گیرد، با دقت پیگیری می‌کند.

هنیه افزود: حماس مخالف توقف جنگ نیست ولی به دنبال آتش‌بسی است که توقف دائمی حملات ارتش اسرائیل را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد، دولت حماس می‌کوشد از طریق حمایت کامل و همه‌جانبه از مقاومت فلسطین و نیز از طریق تلاش‌های دیپلماتیک به حملات نظامی ارتش اسرائیل پایان دهد.

طاهر النونو، سخنگوی حماس نیز اعلام کرد، سفر هیئت وزرای خارجه عرب و احمد داووداوغلو، وزیر خارجه ترکیه به غزه تاکیدی بر این واقعیت است که غزه تنها نیست و سیاست اسرائیل برای انزوای نوار غزه به شکست انجامیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.