دخالت معنویت و اخلاق در ارکان مدیریتی ویژگی مدل مدیریت شهید رجایی بود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی، دخالت معنویت و اخلاق در ارکان مدیریتی را از ویژگی‌های مدل مدیریتی شهید رجایی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان باهنر و رجایی گفت: یاد این مردان الهی را گرامی می‌داریم چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران این دو را به عنوان الگوی مدیریت خدمتگذاری معرفی کرده است.   
 
وی در ادامه افزود: مدل مدیریتی این دو بزرگوار از چند ویژگی برخوردار بود؛ نکته اول در این باب اینکه این دو شهید و اکثر رهبران انقلاب اسلامی از زیربنای فکری اسلامی عمیق برخوردار بودند و کنه فکر سیاسی آنان برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود.
 
رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: مجادلاتی که شهید رجایی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید لاجوردی و دیگر شهدای بزرگ انقلاب در زندان و چه بیرون از زندان با منافقین و مارکسیست‌ها داشتند، نشانگر این بود که آنان با همه وجود حیات طیبه فردی و اجتماعی را در تحقق اسلام می‌دانستند نه التقاط اسلام با مدرنیته و مارکسیست که گروه زیادی از روشنفکران آن دوره در چنین بستری تفکر داشتند.
 
لاریجانی تاکید کرد: براین اساس از ابتدای انقلاب تلاش شده که قوانین کشور برمبنای فقه اسلامی تدوین شود و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی براساس قرآن مدون شود و این تلاش‌ها برخی در قانون اساسی تحقق یافت و برخی در قوانین مجلس محقق شد.
 
وی اضافه کرد: ویژگی دوم این مدیریت این بود که براساس برآیند انقلاب، تحرکات مدیریتی در ابعاد مختلف باید سبب عزتمندی ملت ایران شود، مواضع افتخارآفرین شهید بهشتی، باهنر و  رجایی در مسائل ملی و منطقه‌ای در خصوص استکبار جهانی و صهیونیسم و ارتجاع یک روی این معناست که نمونه آن را در سفر شهید رجایی به سازمان ملل و نطق مبنایی وی می‌یابیم.   
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید رجایی در جنگ تحمیلی علی رغم همه کارشکنی‌های بنی‌صدر، استوار در دفاع از میهن و منافع ملی ایستادگی کرد و همین روحیه استوار سیاسی تحولات در جبهه‌ها را رقم زد به طوری که بعد از بنی صدر پیشرفت‌ها در شکستن حصر آبادان و فتح خرمشهر محقق شد.   
 
لاریجانی در ادامه اظهار داشت: رویکرد آنان در خودکفایی کشور در بعد اقتصادی اندیشه آینده نگر و عزتمند برای کشور بود که همه استقلال اقتصادی را فراهم می‌کرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: ویژگی سوم این مدل دخالت معنویت و اخلاق در ارکان مدیریتی بود، تواضع شهید باهنر و شهید رجایی مثال‌زدنی بود، در همه طوفان‌های اخلاقی بنی‌صدر متانت و اخلاق‌گرایی شهید رجایی را شاهد بودیم، شهید بهشتی که حتی از جانب دوستان امام(ره) آماج فحاشی و تهمت قرار می‌گرفت با نهایت مدارا رفتار می‌نمود، شهید باهنر مجسمه اخلاق و آرامش روانی بود که هیچ گاه از زبان آنان تندی و بداخلاقی ندیدم.

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.