دختران حسودتر از پسران

فروردین ۱۴۰۳

یک روانشناس گفت: حسادت یکی از عادات مزموم شده در بین اشخاص جامعه است که در دختران بیشتر از پسران دیده می گردد.

 ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  به دلایل مختلفی که منجر به بروز حسادت در اشخاص  می گردد  اشاره کرد  و گفت: حسادت معمولا در دختران  بیشتر از پسران دیده می گردد که عمده ترین  سبب این امر در درجه اول، تمایل بیشتر دختران برای جلب توجه است.
 
 وی نیازعاطفی بیشتر دختران به پسران را در درجه  دوم دلایل بروز حسادت قرار داد.
 
 این روانشناس  افزود: از آنجا که حسادت احتمالا امری یاد گرفتنی از سمت مادران است، پس  این امر نیز می تواند سبب دیگری برای بروز حسادت در دختران باشد.
 
ابراهیمی مقدم در ادامه با بیان اینکه، هر چند حسادت در  بین اکثر اشخاص به عنوان یک پدیده مزموم  شناخته شده اظهار  داشت: برای مثال زمانی که فرد به دیگری حسادت می کند که چرا و چگونه، دیگری اعمال اخلاقی و مذهبی خود را به خوبی به جا می آورد؛ اگر این حسادت منجر به بهبود عملکرد اخلاقی  مذهبی شود، میتوان از آن به عنوان یک کارکرد مثبت یاد کرد در این صورت نام حسادت به غبطه تغییر پیدا می کند  و در این حالت فرد  خواهان خراب کردن فرد مقابل نیست. 
 وی در پایان با اشاره به اینکه معمولا حسادت در تمام سنین  دیده می گردد اظهار داشت: هر  چه فرد از رشد اخلاقی کمتری برخوردار باشد حسادت در وی افزایش می یابد، بنابراین پدیدار شدن این پدیده در خانواده های مختلف متفاوت است.  /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.