دخل و خرج این روزهای سینماهای تهران

این روز‌ها پاسخ دادن به این پرسش که «آپارات‌ سینماها می‌چرخد یا نه؟» کمی دشوار است چون فیلم‌هایی که روی پرده رفته‌اند نه فروش خوبی دارند و نه فروش خیلی بدی، البته وضعیت فروش روزانه چند فیلمی که جدیدا اکران شده‌اند اصلا خوب نیست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماهای تهران که تا ۲۳ مهرماه اعلام شده است، «همبازی» در پنج روز اکران تنها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «اختاپوس» هم در پنج روز اکران ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته‌اند.

اگرچه فروش روزانه حدود ۹ میلیون تومان برای «اختاپوس» آن هم در هفته اول فروش بدی نیست (البته با در نظرگرفتن شرایط فعلی سینما) اما فروش «همبازی» که اتفاقا از بازی نیکی کریمی و حمید فرخ نژاد بهره می‌برد و یک فیلم کودک است، بسیار ناامید کننده است.

در میان فیلم‌های دیگر این لیست، «بوسیدن روی ماه» هم وضعیت خوبی ندارد و در طول ۱۹ روز اکران در سینماهای تهران تنها ۸۹ میلیون تومان فروش داشته است و با این روند فروش به نظر نمی‌رسد بتوان خیلی به فروش بالاتر ۲۰۰ میلیون تومان برای فیلم در تهران امیدوار بود.

«من همسرش هستم» که سینماهای حوزه هنری را هم در اختیار ندارد، در طول ۱۹ روز اکران ۱۴۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. این فیلم فعلا تنها در ۱۳ سینما اکران می‌شود و بعید است بتواند تعداد سینماهای خود را افزایش دهد، فروش میانگین روزانه این فیلم تاکنون بیش از هفت میلیون تومان بوده است.

«بغض» دیگر فیلمی که ۱۹ روز از اکرانش می‌گذرد، در ۱۵ سینما فعلا به فروش ۱۱۸ میلیون تومان رسیده است و روزانه تنها ۶ میلیون تومان فروش دارد.

«تو و من» از فیلم‌هایی که اواخر تابستان اکران شد پس از ۳۹ روز اکران سعی می‌کند، فروشش در تهران را به ۵۰۰ میلیون تومان برساند. این فیلم تا ۲۳ مهرماه ۴۶۶ میلیون تومان فروش داشته است. ضمن اینکه میانگین فروش روزانه «تو و من» در ۳۹ روز گذشته ۱۲ میلیون تومان بوده است.

«کلاه قرمزی و بچه ننه» هم که ۲۵ مردادماه اکران شده بود هنوز ۲۵ سینما در اختیار دارد و به نظر می‌رسد سینماداران نمی‌توانند از این فیلم پرفروش دل بکنند!

«کلاه قرمزی و بچه ننه» تا ۲۳ مهرماه پس از ۵۹ روز اکران به فروش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی رسیده است، ضمن آنکه فروش میانگین روزانه این فیلم در این مدت ۵۴ میلیون تومان بوده، فروشی که برای خیلی از فیلم‌های روی پرده مانند یک خواب است.

به گزارش ایسنا، در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی اکران «ضدگلوله» پس از ۵۴ روز با فروش ۶۰۰ میلیون تومان و «بی‌خداحافظی» پس از ۴۰ روز با فروش ۳۰۰ میلیون تومان در سینماهای تهران کاملا به پایان رسیده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.