درآمد سالانه ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران از توسعه ۲۷ میدان مشترک

۰۶م آذر ،

وزیر نفت با اشاره به اینکه بعد از تکمیل فازهای پارس جنوبی و توسعه میادن مشترک سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار کسب درآمد خواهیم داشت،گفت: از ۲۷ میدان مشترک کشور در ۲۴ میدان فعالیت توسعه را آغاز کرده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ وزیر نفت با اشاره به اینکه با اتمام تمام فازهای پارس جنوبی می توان روزانه ۷۷۰ میلیون متر مکعب گاز از این میدان مشترک برداشت کرد،گفت: با این میزان برداشت گاز از بزرگترین میدان مشترک گازی جهان، تولید گاز ایران به میزان تولیدگاز قطر می رسد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم اقتصادی توانستیم به یک رکورد دست یابیم ادامه داد: در احداث بعضی از فازهای پارس جنوبی توانستیم با گذشت ۲۸ ماه به پیشرفت ۷۰ درصدی برسیم. هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر نیروی کاری که در پارس جنوبی مشغول فعالیت می باشند و سعی دارند هر چه زود تر به هدف مان دستیابیم.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تعیین تکلیف میادین مشترک تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ میدان مشترک کشف شده داریم که از این تعداد میدان مشترک در ۲۴ میدان فعال بوده و با حداکثر نیرو در حال توسعه این میادین هستیم و ۳ میدان دیگر نیز آماده واگذاری به پیمانکار است و به زودی در این سه میدان نیز فعالیت خود را آغاز می کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی که بعد از تکمیل فازهای پارس جنوبی و توسعه میادین مشترک سالانه نصیب کشور می گردد ۴۰۰ میلیارد دلار است که باید هر چه زودتر به این رقم دست یابیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.