درخواست آمانو مبنی بر بازدید از نیروگاه بوشهر یک نوع بازی سیاسی است

۲۶اردیبهشت،

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جنگ رسانه‌ای، سیاسی و ژورنالیستی علیه ایران را دنبال کرده و تلاش می‌کند حلاوت دسترسی ایران به دانش هسته‌ای را با طرح موضوعات مختلف از بین ببرد.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم سرعین، نمین و اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به درخواست “آمانو” مبنی بر بازدید آژانس از نیروگاه بوشهر گفت:آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جنگ رسانه‌ای،سیاسی و ژورنالیستی علیه ایران را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند حلاوت دسترسی ایران به دانش هسته‌ای را با طرح موضوعات مختلف از بین ببرد.

وی تصریح کرد: ایران در بحث انرژی هسته‌ای مسئله پنهانی ندارد؛چرا که هم اکنون تعداد قابل توجهی کارشناس خارجی در ایران مشغول فعالیت می باشند.

نماینده مردم سرعین، نمین و اردبیل اظهار داشت:زلزله اخیر در بوشهر هیچ تاثیری در نیروگاه نگذاشته،چرا که کانون زلزله ۱۵۰ کیلومتر دورتر از نیروگاه بوده و قابلیت سازه‌ای این نیروگاه بیش از ۸٫۵ ریشتر زلزله را در هسته نیروگاه تحمل می‌کند به همین خاطر اشکالی ندارد که با بازدید آژانس موافقت شود.  

وی ادامه داد:آژانس قصد فضاسازی علیه ایران با وقوع این زلزله را دارد؛چرا که آژانس به‌دنبال القای تاثیر زلزله بوشهر بر نیروگاه است اما این نیروگاه هم اکنون علاوه بر تولید برق،تعداد قابل توجهی کارشناس خارجی در آن مشغول به فعالیت می باشند که اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد سریعا ایران را ترک می‌کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:خواسته آمانو مبنی بر بازدید از نیروگاه بوشهر یک نوع بازی و ایجاد سوال و شک در برنامه هسته‌ای ایران بوده ؛چرا که به‌دنبال سنگ‌اندازی در مسیر برنامه هسته‌ای ایران می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.