درخواست آمریکا از دولت عراق برای تامین امنیت منافقین

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر آمریکا در عراق از دولت عراق خواست تا “تضمین‌هایی” را به منظور حمایت از عناصر گروهک تروریستی منافقین و عدم تعرض به آنها “تا زمان تعیین تکلیف نهایی” ارائه نماید.

استفان بیکروفت در گفت‌وگو با مدی پرس با تکذیب تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌ها به عراق بیان کرد: آمریکا متعهد شده است که به عراق در همه زمینه‌ها کمک کند چرا که عراق شریک واقعی آن به شمار می‌رود.

بنابر گزارش ایسنا به نقل از اشرف نیوز، وی ادامه داد: اظهارنظرهایی در خصوص قطع کمک‌ها به عراق به سبب حمایت نکردن از عناصر گروهک منافقین انتشار یافته است ما به عنوان دولت آمریکا به عراق تاکید می‌کنیم که ما کمک‌های‌مان را قطع نخواهیم کرد.

سفیر آمریکا گفت: ما در زمانی هستیم که برحمایتمان از عراق و ادامه کمک‌رسانی به این کشور تاکید داریم. ما از دولت عراق می‌خواهیم به ما اعلام کند همه آنهایی که در خاک این سرزمین زندگی می‌کنند در امان می باشند و منظور از امنیت هم عدم تعرض به اشخاص به ویژه کسانی است که در اشرف ساکن بودند چرا که آنها هنوز در خاک عراق به سر می‌برند و باید امنیت شان فراهم شود تا زمانی که این مساله با دولت عراق و سازمان‌های بین‌المللی به نتیجه نهایی برسد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.