درخواست از مجلس برای احقاق حقوق کارگران در قانون کار

۱۷اردیبهشت،

204[1].jpg

دبیرکل مجمع عالی نماینده کارگران کشور هرگونه بی‌توجهی نسبت به لایحه اصلاح قانون کار را سبب دگرگونی در حوزه روابط کار دانست و از نمایندگان مجلس خواست تا در جهت احقاق حقوق کارگران به اصلاحیه ورود کنند.

آرش فراز به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: در حالی که نظر کارگر و کارفرما باید به طور همزمان در لایحه اصلاح قانون کار مدنظر قرار می‌گرفت اما متاسفانه این امر در جریان تدوین پیش نویس صورت نگرفته و وزارت کار نیز تنها بر این مساله تاکید دارد که تکلیف قانونی خود را برای ارائه این لایحه انجام داده است.

وی به نشست روسای مجامع استانی مجمع عالی نماینده کارگران کشور با اعضای هیات رییسه مجلس اشاره و ابراز امیدواری کرد: مجلس در جهت احقاق حقوق کارگران وارد عمل شده و بعضی کوتاهی‌ها در خصوص تکمیل و تحول در لایحه را جبران کند.

فراز جلوگیری از توقف تولید، فعال بودن کارخانه‌ها، انتقاد از قراردادهای موقت کار، تامین معیشت کارگران و تاکید بر تدوین سند کار شایسته را از جمله محورهای مورد بحث در این نشست مشترک برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه تهیه سند کار شایسته نیز در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه پیش‌بینی شده ولی متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع عالی نماینده کارگران کشور در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا، به مصوبه احیای نظام استاد و شاگردی اشاره و خاطرنشان کرد: مشمولان این قانون از حمایت قانون کار و تامین اجتماعی خارج شده و مورد حمایت هیچ قانون دیگری قرار نمی‌گیرند در حالی که این امر به معنی بازگشت به سالهای پیش از تصویب قانون کار و تامین اجتماعی و تضییع حقوق کارگرانی است که در قالب این مصوبه مشغول به فعالیت می باشند.

وی در پایان گفت: مجمع عالی نماینده کارگران کشور علاوه بر فعالیت در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی، به عنوان نماینده جامعه کارگری در ترکیب سه جانبه همراه با کارفرمایان و دولت حضور داشته و در ارائه خدمات مشاوره‌ای به مخاطبان خود فعال است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.